مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: طرح های امسال به واسطه تلاش شبانه روزی امدادگران، جوانان و پرسنل جمعیت با شورونشاطی مثال‌زدنی و رشد بی‌نظیری از ارائه خدمات به بیش از ۳۰۰ هزار مسافر به پایان رسید.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسن محمودی اصل زاده با اشاره به جمع تعداد مسافرین مراجعه‌ کننده به پست‌های ایمنی و سلامت این استان در طول این طرح افزود: تعداد سیصد و دو هزار و 643 نفر مهمان نوروزی با مراجعه به 26 پست ایمنی و سلامت مستقر در ورودی شهرها و مراکز پر تردد و توریست پذیر از خدمات و راهنمایی‌های آنها در طول طرح بهرمند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: در طول این طرح، نزدیک به 5119 نفر نماز گذار فریضه دینی خود را در ۱۹ خیمه نماز این جمعیت ادا کرده و تقریباً 9729 نفر از خدمات سلامتی این جمعیت ازجمله کنترل فشارخون و ارائه نکات ایمنی و امدادی بهره بردند.
وی از میزبانی مسافرین کودک در فضای دوستدار کودک خبر داد و افزود: در طول طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، ایستگاه های متعلق به نونهالان و کودکان پذیرای بیش از 21345 کودک بود که با بازی‌های مختلف، نقاشی و آموزش غیرمستقیم علاوه بر پر کردن اوقات فراغت این کودکان، با مفاهیم ابتدایی امداد و کمک‌های اولیه آشنا شدند.
محمودی اصل زاده در پایان یادآور شد: بیش از 151 هزار و 396 عدد بروشور، نقشه و سایر اقلام فرهنگی دربین مسافران توزیع‌شده است و 1440 نفر به روز عضو در طول اجرای این طرح مشارکت داشتند.
وی در خصوص کمپین نه به تصادفات جاده ای گفت: هدف از تشکیل و راه اندازی این کمپین آگاه سازی و حساس سازی جامعه نسبت به خطر تصادف و تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می باشد که در طول طرح نوروزی 23130 نفر به تصادفات جاده ای نه گفته اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ضمن اشاره به آمار و عملکرد معاونت امداد و نجات اظهار کرد: در طول طرح ملی امداد و نجات هلال احمر استان از تاریخ 25اسفند 96 تا 15 فروردین 97، از بین 540 نفر از مسافران حادثه دیده، 396 نفر دچار مصدومیت شده اند که 204 مورد از حادثه دیدگان امدادرسانی شده و ازین تعداد 112 نفر به مراکز درمانی انتقال یافته و 143 نفر دیگر به صورت سرپایی درمان شده اند.
محمودی ادامه داد: اسکان اضطراری 11 خانوار از مسافران و حادثه دیدگان نیز ازجمله اقدامات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در طول شروع طرح امداد و نجات نوروزی 97 تا به امروز است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.