اسعد جمیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت اجرای طرح نوروزی امسال، اقامت در بوکان نیز حدود 2 برابر سال گذشته شد و به 6 هزار و 65 نفر رسید.
وی ادامه داد: در سال گذشته 80 هزار و 990 گردشگر از شهرستان بوکان دیدن کرده بودند که امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد آمار گردشگران در این شهرستان افزایش چشمگیری یافت.
وی اضافه کرد: 34 هزار و 220 نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی بوکان در ایام نوروز دیدن کردند که مقبره سردار، چشمه بزرگ تاریخی و تپه قلایچی دارای بیشترین گردشگران در این مدت بودند.
وی اظهار کرد: 55 هزار و 810 گردشگر نیز از موزه ها، نمایشگاه ها و نوروزگاه در شهرستان بوکان دیدن کردند که نمایشگاه مردم شناسی بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داد.
به گزارش ایرنا، بوکان دارای 82 اثر ملی و تاریخی است که از مهمترین آنها می توان به تپه قلایچی، مسجد جامع بوکان و حمامیان، پل تاریخی سلطان و مقبره احمد کور اشاره کرد.
گردشگران نوروزی امسال شهرستان بوکان در سه مهمانپذیر با ظرفیت 100 نفر، یک هتل با ظرفیت 100 نفر، خانه معلم و مدارس شبانه روزی با 600 نفر و مهمانسرای ادارات شهرستان با 200 تخت اسکان داده شدند.
7510/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.