فرماندار شهرستان سلماس گفت: بالغ بر 6 هزار نفرمسافر نوروزی در دوره اول تعطیلات نوروزی از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان بازدید کرده اند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مرتضی اصغری در حاشیه بازدید از پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سلماس اظهار کرد:بالغ بر 6 هزار نفرمسافر نوروزی در دوره اول تعطیلات نوروزی از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته است.

فرماندار سلماس خاطرنشان کرد: عمده بازدیدهای مسافرین نوروزی از حمام شیخ، کلیسای هفتوان و کتیبه خان تختی سلماس بوده است.

وی افزود: شهرستان سلماس در شمال آذربایجان غربی با داشتن آثار تاریخی ثبت شده و مناطق گردشگری فراوان از جمله شهرهای با ظرفیت گردشگری بالاست که در نوروز امسال نیز آمادگی لازم برای پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی در این شهرستان وجود دارد.

اصغری افزود: قلعه کوراوغلو هدر، امامزاده کهنه شهر، امامزاده برگشاد (امامزاده هشتم)، آبشار خورخورا، کلیسای هفتوان، قلعه چهریق، رودخانه زولا چای، تالاب چیچک، ، آب گرم ایستی سو، سنگ نگاره خان تختی، حمام شیخ، مسجد آقا یا مسجد امام حسن (ع)، آغ داغ قلعه سی و تپه اهرنجان از جمله آثار تاریخی و گردشگری شهرستان سلماس به شمار می رود.

اصغری از افزایش 12 درصدی اسکان مسافران در این شهرستان خبر داد و افزود: آمار اسکان مسافران نوروزی روندی رو به رشد داشته و بیش از یک هزار نفر در هفته نخست تعطیلات نوروزی در این شهرستان اسکان داده شدند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.