مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۷ با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی می تواند محور رونق پایدار اقتصاد ملی و نیروی محرکه در تحقق برنامه های اقتصادی دولت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حسین فروزان در جمع خبرنگاران منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه  بدون نقش آفرینی موثر مسئولین و در نهایت رویکرد مردم به مصرف کالای ایرانی، برنامه ریزی های دولت در جهت نیل به این هدف والا ناکام خواهد ماند افزود: یکی از اساسی ترین اقدامات در تحقق شعار سال مبارزه با قاچاق و ورود کالاهای خارجی است که باید در این خصوص اقدام جدی شود و با این اقدام باید به تولیدکنندگان ملی اطمینان دهیم که فرآیند حمایت از محصول ایرانی به درستی اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس نیز سازمان منطقه آزاد ماکو در عرصه اجتماعی و تدوین برنامه های کارآمد برای بهبود اشتغال اقداماتی انجام داده و می کوشد با اتخاذ تدابیر مناسب و بهنگام کارنامه درخشانی را در این حوزه ارایه کند تا شهروندان با ارتقای سطح نشاط و امید به زندگی به عدالت اجتماعی دست یابند.

فروزان با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی و ترویج مصرف تولید داخلی باید در جامعه به یک فرهنگ عمومی مبدل شود ادامه داد: این مهم با تلاش رسانه ها و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مسئولانه آنها تحقق می یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: دستیابی به این مطالبه ملی نیاز به شناخت دقیق از الزامات آن دارد که همه مسئولان، تولیدکنندگان و مردم باید به آن توجه داشته باشند زیرا به تعبیر معاون اول رییس جمهوری برای اینکه محصول ایرانی موفق باشد باید هدف گیری عالمانه و دلسوزانه ای درباره حمایت از کالای ایرانی شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید اعتقاد دارد هیچ کشوری نمی‌تواند به توسعه دست پیدا کند مگر آنکه به تولیدات داخلی و سرمایه گذاران خود اهمیت ویژه‌ای قایل شده باشد.

فروزان افزود: ایجاد بازار رقابتی از دیگر الزاماتی است که باید به آن توجه کافی داشته باشیم وقتی این بازار رقابت شکل بگیرد مردم نیز به دنبال کالایی با کیفیت بالاتر خواهند بود که این رونق تولید ملی را به دنبال خواهد داشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.