معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندارآذربایجان غربی گفت : اجرا شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی کلید توسعه اقتصادی استان است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، رضا حسینی در دوازدهمین جلسه شورای اداری استان که به ریاست استاندار برگزار شد با تاکید بر اجرای برنامه های اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی و مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان افزود: آذربایجان غربی  علی رغم موقعیت جغرافیایی استراتژیک و برخورداری از منابع و ظرفیت های مختلف جایگاه شایسته ای در شاخص های مختلف توسعه یافتگی ندارد و باید با عنایت ویژه به سیاست های اقتصاد مقاومتی استان را به جایگااه مطلوب خود برسانیم.

حسینی ضمن تشریح برنامه ها و اولویت های کاری خود، ارتقا و بهبود فضای کسب و کار در استان را مهم ترین برنامه خود عنوان و تصریح کرد: با همکاری و همراهی دستگاههای اجرایی، اتاق بازرگانی و تشکل های بخش خصوصی بنا داریم استان را از نظرموضوع فضای کسب و کار جزو 10 استان برتر قرار دهیم .

وی  با اشاره به اجرایی  و عملیاتی شدن پنجره واحد سرمایه گذاری،اجرای واحد سامانه های مدنظر ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی، بهبود تجارت فرامرزی و شفاف سازی هر گونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی، ایجاد مدیریت واحد گمرکی را از جمله اولویت های کاری خود در سمت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی برشمرد.

وی تلاش برای ارتباطات بین المللی در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و افزایش حجم صادرات تولیدات داخلی، کمک به توسعه حمل و نقل بین المللی برای استفاده از ظرفیت های منطقه ای در جهت افزایش اشتغال، فراهم کردن زمینه برای استفاده از منابع غیردولتی و سایر روشهای تامین مالی از جمله فاینانس با همکاری دستگاههای ذیربط، تلاش برای احیا و راه اندازی دوباره واحدهای تولیدی، نیمه فعال و راکد در استان   را از   دیگر برنامه های خود در سمت جدید  برشمرد.

حسینی با اشاره به اینکه قبول مسئولیت در استانی که از نظر حجم و شاخص های توسعه اقتصادی در رتبه 28 ام قرار دارد مسئولیت  سخت و سنگینی است خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی همه نعمت ها، ظرفیت ها و توانمندی های لازم برای توسعه اقتصادی را دارد و باید با استفاده اصولی و بهینه از فرصت های پیشرو  تمام تلاش خود را در شکوفایی اقتصاد استان به کار گیریم.  

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، در پایان جلسه شورای اداری استاندار آذربایجان غربی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های نادر صفرزاده معاون پیشین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی، رضا حسینی را به عنوان معاونت جدید معرفی کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.