التفات رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مستمری در اختیار بیش از 2 هزار و 300 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) چالدران قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه کمک های کمیته امداد به مددجویان تنها در قالب مستمری نبوده و موارد قابل توجه دیگری را نیز در بر می گیرد، اضافه کرد: پرداخت کمک هزینه های جهیزیه برای نوعروسان، ساخت مسکن برای مددجویان، انجام تعمیرات مسکن مددجویی، پرداخت وام های قرض الحسنه و زمینه سازی برای اشتغال و خودکفایی نیازمندان تحت پوشش از جمله این اقدامات به شمار می رود.
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از 39 میلیارد ریال وام قرض الحسنه به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) چالدران پرداخت شده است.
وی ادامه داد: مسکن یکی از مهمترین مشکلات مددجویان کمیته امداد به شمار می رود که برای حل آن، در سال جاری 31 واحد مسکن مددجویی احداث و به نیازمندان در چالدران واگذار شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) چالدران بیان کرد: علاوه بر ساخت مسکن، تعمیرات مسکن مددجویی نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد و امسال 194 فقره تعمیر مسکن با هزینه 12 میلیارد ریالی انجام داده ایم.
رضایی گفت: امسال همچنین 120 فقره جهیزیه به ارزش سه میلیارد ریال در اختیار نوعروسان تحت پوشش قرار گرفته تا زمینه آغاز زندگی مشترک آنان فراهم شود.
وی اشتغال مددجویان را از جمله مهمترین اهداف فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: در سال جاری با اعطای وام اشتغال و کمک های فنی، آموزشی و حرفه ای توانسته ایم زمینه اشتغال 241 نفر را از مددجویان این نهاد در چالدران فراهم کنیم که رقم قابل توجهی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران از جمله شهرستان های محروم آذربایجان غربی به شمار می رود.
بیش از پنج هزار نفر از جمعیت افزون بر 50 هزار نفری چالدران تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.
کمیته امداد از اسفند سال 1357فعالیت خود را با فرمان امام راحل آغاز کرده و 14 اسفند امسال / دیروز/ سی و نهمین سالگرد تاسیس این نهاد بود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.