به گزارش ایرنا عزیز سهندی شامگاه شنبه در شورای اداری آذربایجان غربی افزود: طبق دستور العمل های اجرایی باید سالانه 10 درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امتداد از چرخه امداد رسانی خارج شود.
وی اظهار کرد: در این راستا در سال 95 هشت هزار و 448 نفر از این چرخه خارج شدند که 45 درصد آنان با تکیه بر همکاری های شبکه بانکی و تلاش های کارگروه اشتغال استان مربوط به بخش توانمندسازی بوده است.
وی با بیان اینکه در یکسال گذشته 67 هزار نفر به این نهاد مراجعه داشتند، گفت: هم اکنون 65 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که شامل 124 هزار نفر است.
سهندی ادامه داد: این تعداد جمعیت چهار درصد جمعیت کل و هشت درصد جمعیت خانوارهای استان است و این در حالی است که اغلب جمعیت تحت پوشش در استان، زنان سرپرست خانوار یا سالمندان هستند.
سهندی با اشاره به علت های حمایت نیز گفت: 80 درصد از مددجویان به علت از کار افتادگی و بیماری سرپرست خانوار به این نهاد مراجعه می کنند و 76 درصد خانوارهای تحت پوشش یک الی 2 نفری هستند که بیانگر آثار فقر در میان جمعیت کهنسال استان است.
سهندی با اشاره به افزایش میزان مشارکت های مردمی در این استان اظهار کرد: آذربایجان غربی توانست برای دومین سال متمادی رتبه اول کشور را در این زمینه با کمک 647 میلیارد ریالی از سوی مردم استان کسب کند.
وی با بیان اینکه 200 هزار نفر به صورت نظاممند در استان مشغول فعالیت در کارهای خیر و امدادرسانی به محرومان هستند، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 300 میلیارد ریال برای مباحث فرهنگی در راستای فقر زدایی در این استان هزینه شده است.
به گزارش ایرنا کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با 365 نفر کادر رسمی و 294 نفر نیروی غیر رسمی به مددجویان این استان خدمات ارائه می کند.
125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.