سرپرست اداره کل  فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: عدم وجود گفتمان اجتماعی در بین مردم و دستگاههای اجرایی از مهمترین چالش های حقوق شهروندی است.

اکبر محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: مهمترین چالش در حقوق شهروندی عدم وجود گفتمان اجتماعی بین مردم و دستگاههای اجرایی است که این امر موجب عدم اطلاع طرفین از توانایی ها، انتظارات و نقشی که هر یک می توانند در ترسیم این مسئله ایفا کنند می شود.

وی با تاکید براینکه برگزاری همایش به طریق اولی ، ارائه مقالات علمی و حضور چهره های دانشگاهی می تواند در طرح مسائل حوزه حقوق شهروندی موثر باشد اظهار کرد: اما باید توجه داشت که نباید انتظار داشت که  برگزاری چند همایش فصلی رسالت فعالین اجتماعی ، دولت و مردم انجام یافته تلقی شود.

محمدی گفت: حقوق شهروندی که ریشه در تعلیم و تربیت فردی و اجتماعی مردم دارد می بایست وارد متون و برنامه های آموزشی، رسمی و غیررسمی جامعه شده و در شخصیت افراد نهادینه شود.

سرپرست اداره کل  فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی برگزاری همایش حقوق شهروندی را چنانچه با هدف برنامه ریزی و پایش باشد تاثیرگذار دانست و یادآورشد: برگزاری حقوق شهروندی می تواند در ارتقا رابطه دولت و مردم و انجام بهینه نقش ها و انتظارات متقابل موثر باشد .

محمدی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی به زمان خاصی تعلق ندارد و پروسه ای ادامه دار است گفت: همه انسانها و همه نهادها در برابر حقوق شهروندی و استیفاء آن مسئولیت دارند  و باید در این حوزه نقش آفرین باشند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.