سفیر ایران درقبرس گفت: قبرس یک حوزه بکر برای تجارت و فاینانس خارجی است.

به گزارش ایسنامنطقه آذربایجان غربی رضا زبیب در دیدار اعضاهییت نمایندگان اتاق ارومیه وفعالین اقتصادی آذربایجان غربی بااشاره به اینکه قبرس یکی از کشورهای اروپایی بوده وجایگاه ویژه ای داردتصریح کرد: تاکنون درحوزه تجارت ازایران کمتر به این کشورتوجه شده واین کشور یک حوزه بکر برای تجارت و فاینانس خارجی است.

زبیب افزود: باید قبرس را پایگاهی برای ورود به بازار اتحادیه اروپا بدون تعرفه دانست.

وی بااشاره به اینکه قبرس چهارمین مرکز مالی اروپا تلقی می شود اظهارکرد:در ایران ۲مورد سرمایه گزاری فاینانس ازطریق  قبرس تایید شده وکار فاینانس درحال انجام است وتاکنون۲مورد فاینانس هریک به ارزش ۱۰۰میلیون دلار درایران سرمایه گزاری شده است.

زبیب ادامه داد: باتوجه به تولید سیب مرغوب درآذربایجان غربی باید به کمک فعالان اقتصادی استان پروژه ای تعریف کرد برای سرمایه گزاری بلندمدت و جذب سرمایه درخود استان یاکشورقبرس تا تاسیساتی راه اندازی شود که سیب به قبرس وارد وبعداز انجام عملیات صادر شود.

سفیرایران درقبرس تصریح کرد:ظرفیت تولید محصولات کشاورزی درآذربایجان غربی زیاد است باید فعالان اقتصادی برای بدست آوردن بازار اقتصادی اتحادیه اروپا از چهار راه مالی دنیا یعنی قبرس عبورکنند.

وی بااشاره به اینکه بزرگترین مشکل وزارت خارجه کشور عدم برقراری ارتباط خوب با دنیا است افزود:وزارت خارجه باید بتواند در همه عرصه ها علمی ،تجاری ،اقتصادی با دنیا ارتباط خوبی برقرار کند.

سفیرایران در قبرس باتوجه به حضور۲هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های قبرس این را  فرصت خوبی برای مشارکت با دانشگاه قبرس که به عنوان دانشگاه اروپایی دارای اعتبار و پول علمی است دانست.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.