به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی احداث موزه بوکان، افزود: استاد 'هیمن' در مهاباد، موزه صلح در سردشت، موزه قاجار در ماکو، موزه 'مدرسه' در مدرسه 22 بهمن ارومیه، موزه کودک در ارومیه و موزه شهر چالدران از جمله این موزه هاست.
وی گفت: موزه سردشت در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع که از سوی سپاه پاسداران اهدا شده، با هفت میلیارد ریال اعتبار آماده واگذاری به پیمانکار است.
جباری در خصوص موزه شهر چالدران ادامه داد: زمین این موزه از طرف اعضای شورای اسلامی شهر اهدا شده است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.
وی در خصوص موزه بوکان نیز گفت: این موزه در زمینی به مساحت یکهزار و 500 مترمربع در پارک ساحلی جنب هتل تازه احداث شده شهر بوکان راه اندازی می شود.
به گفته وی زمین این موزه توسط شهرداری واگذار شده و عملیات اجرایی آن نیز با 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار اولیه در سال آینده آغاز می شود.
فرماندار بوکان نیز در این جلسه گفت: با توافق سپاه پاسداران قلعه سردار بوکان در اختیار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار می گیرد تا لایه نگاری آن توسط مسئولان انجام شود.
جمال خسروی همچنین از ایجاد خانه مفاخر در بوکان خبر داد و افزود: با خرید منزل مسکونی شاعر نامی، 'ماموستا عباس حقیقی' توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری، منزل وی به خانه مفاخر تبدیل می شود.
وی اضافه کرد: خانه ماموستا حقیقی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تجهیز شده و آثار مفاخر بوکان از جمله مصباح الدیوان ادب، ماموستا حقیقی و دیگر مفاخر در آن نگهداری می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 11 موزه شامل موزه باستان شناسی ارومیه، موزه مردم شناسی ارومیه، موزه سنگ سه گنبد، موزه باستان شناسی حسنلو، کاخ موزه باغچه جوق، مجموعه جهانی تخت سلیمان، موزه مردم شناسی مهاباد و موزه باستان شناسی میاندوآب است.
7510/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.