مدیر جهاد کشاورزی پلدشت از عقد قرارداد کشت دانه روغنی کلزا با زراعین شهرستان در سطح یک هزار و 625 هکتار از اراضی زراعی پلدشت در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، علی اصغرزاده اظهارکرد: عقد قرارداد کشت کلزا در سطح یک هزار و625هکتار در سال زراعی 96-97، تهیه و توزیع بذور مورد نیاز به میزان 7.5 تن هیبریدی و اکاپی، توزیع کود مورد نیاز به میزان 412تن اجرایی شده است.

وی از بازدید سطوح آبیاری تا مرحله رویش کلزا و عقد قرارداد بیمه این محصول در سطح 786هکتار خبر داد و اظهار کرد: پرداخت یارانه کشت دانه های روغنی به مبلغ 300میلیون ریال بین کلزاکاران در راستای اقدامات ترویجی است.

اصغرزاده پرداخت یارانه خرید کارنده کلزا به مبلغ 100میلیون ریال، کشت محصولات زراعی پاییزه شامل کلزا، گندم، جو و سیر در سال زراعی 97-96در سطح 10 هزار و 27هکتار و تامین نهاده های مورد نیاز به میزان697 تن و بذر اصلاح شده به میزان 9.631 تن و تامین، توزیع کود آلی به مقدار 765تن، سموم مورد نیاز ضدعفونی کشت پاییزه و مبارزه با آفات و بیماری ها به میزان 15.8907 تن را از دیگر اقدامات حمایتی از زارعان شهرستان عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای مبارزه با علف های هرز، افزود: مبارزه با علف های هرز مزارع غلات و کلزا در سطح 2 هزار و 146هکتار اجرایی شده است.

اصغرزاده بازدید مرحله داشت و برداشت محصولات کلزا ، غلات و صیفی جات در رابطه با آفات و بیماری ها و سایر عوامل خسارت زای گیاهی 24مورد در سطح 14 هزا ر و 200هکتار و مبارزه شیمیایی برعلیه آفات و بیماری های گیاهی در سطح 5 هزار و 730هکتار، مبارزه با جوندگان مضر مزارع کشاورزی در سطح 268هکتار، بازدید مستمر از مراحل داشت و برداشت محصول کلزا در سطح یک هزار و 177هکتار با میزان تولید 2 هزار و 257تن از دیگر اقدامات انجام گرفته در این زمینه از ابتدای سال جاری تا کنون است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت نظارت بر کاشت داشت و برداشت محصولات بادام زمینی، شوید، ماش، ماشک، ذرت علوفه ای برای اولین بار در سطح شهرستان به مساحت 44هکتار، پیشنهاد اجرای آبیاری تحت فشار در روستاهای نظرخان، پناه کندی، قوطان، پورناک، اقامیری کندی، مرادلوها و عشق اباد در مرحله دوم رودخانه های مرزی وتکمیل پرونده برای متقاضیان ماشین آلات خودگردان کشاورزی وارسال به بانک عامل به مبلغ 2 میلیارد و700 میلیون تومان را از جمله اقدامات حمایتی از کشاورزان پلدشت به منظور تولید محصول کشاورزی با کیفیت عنوان کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.