معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از 117 هزار هکتار ازاراضی زراعی استان تحت پوشش خدمات بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفته است.

رسول جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از 117 هزار هکتار ازاراضی زراعی آذربایجان غربی در سال زراعی 97-96  تحت پوشش خدمات بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفته است، اظهار کرد : همچنین  از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون 6 هزار و 878 هکتار ازاراضی باغی استان تحت پوشش خدمات بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفته است و مهلت بیمه گذاری باغات تا 15 بهمن سال جاری  نیز تمدید شده است .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از باغداران استان که تاکنون نسبت به بیمه محصولات خود اقدام نکرده اند، در خواست کرد تا با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی محل اقامت خود با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه گری ، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود تا پایان مهلت مقرر اقدام کنند.

وی ادامه داد: غرامت محصولات زراعی ، باغی ، دام و طیور در اردیبهشت ماه سال جاری برای  خسارت دیدگان بیمه گذار در سال زراعی 95-94 به مبلغ 400 میلیارد ریال پرداخت شده است .

جلیلی با اشاره به پرداخت غرامت بیمه محصول کلزا و مرغداری در سال جاری و پیگیری پرداخت غرامت در حدود 50 میلیارد ریال اضافه کرد:  مجموع غرامت  قابل پرداخت در سال زراعی 96- 95  در حدود 600 میلیارد ریال است که  تا کنون 224 میلیارد ریال از غرامت خسارت دیدگان بیمه شده به صورت نقدی و یا تهاتر پرداخت شده است و مبلغ 376 میلیارد ریال باقیمانده نیز تا پایان سال 96 به صورت نقدی و تهاتری به حساب بیمه گذاران پرداخت خواهد شد .

وی با اشاره به اقدامات عملی در جهت اجرای قانون برنامه ششم در خصوص بند (خ) ماده 33 مبنی بر بخشودگی سود و جرائم کشاورزان خسارت دیده از حوادث و بلایای طبیعی و امهال اصل وام آنها بمدت 3 سال ، اظهار کرد : در این راستا در طی سالهای 95 و 96 تا کنون از 14855 پرونده بانکی کشاورزان خسارت دیده  موجود در بانکهای عامل ، در حدود 578 میلیارد ریال سود و جرایم توسط دولت و بانک های عامل بخشوده شده است و882 میلیارد نیز اصل وام وصول شده است .

جلیلی نیز با اشاره به رشد 7 برابری میزان خسارت سرمازدگی طی 10سال اخیر در کشور افزود:  طی 3 سال اخیر بطور متوسط سالانه در سطح  25 استان، حدود 37درصد کل خسارت سالانه آنها ناشی از سرمازدگی بوده است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.