مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی نقشه های پیش بینی و پیش یابی موجود در استان بیانگر این است که با تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت روز دوشنبه تا روز چهارشنبه شاهد بارش باران و برف و وزش باد خواهیم بود.
وی اضافه کرد: طی این مدت لغزندگی جاده های کوهستانی استان به علت مه آلودگی و کولاک برف، کاهش دید و اختلال در تردد پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: هم اکنون بارش هایی به صورت پراکنده در برخی نقاط شمالی و جنوبی آذربایجان غربی آغاز شده که در ساعت های آینده تشدید می شود.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص دمای شهرهای استان در 24 ساعت گذشته اظهار کرد: دمای ارومیه مرکز استان در این مدت، بین 13 و 2 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود و مهاباد و پلدشت با دمای 17 درجه و یک درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین شهرهای استان گزارش شده است.
صابری با بیان اینکه پیرانشهر با 10 میلیمتر بارندگی در 24 ساعت گذشته پر بارش ترین شهر استان بود، گفت: ر ارومیه نیز بارش پراکنده گزارش شده است.
وی افزود: در پیرانشهر و سردشت همچنان بارش باران ادامه دارد و در خوی و چایپاره نیز شاهد بارندگی های پراکنده ای هستیم.
به گزارش ایرنا امسال به علت کاهش بارش های پاییزه کشاورزان نگران محصولات خود بودند ولی در بهمن ماه شاهد بارش های خوبی به ویژه به صورت برف بودیم.
متوسط بارش در آذربایجان غربی 300 تا 450 میلیمتر است ولی امسال فاصله زیادی با این متوسط وجود دارد.
7125/2093
خبر: طاهره نوید آرین ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.