به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در مسابقات کشتی سنتی که از صبح شنبه ۲۱ بهمن ماه در سالن باتی پارک قهرمان ماراش آغاز شده بود بعد از رقابت بیش از ۳۰۰ کشتی گیر در قالب ۳۲ تیم از کشورهای مختلف جهان در ۷ وزن ( ۵۵، ۶۰، ۶۵ ، ۷۰ ، ۸۰ ، ۹۰ و ۱۳۰ کیلوگرم) تیم های ترکیه و روسیه عناوین اول و دوم را از آن خود کردند و نماینده ایران(استان آذربایجان‌غربی) و گرجستان با ۳۱ امتیاز مشترکا در رده سوم ایستادند.
در این مسابقات که با حضور کشتی گیرانی از کشورهای ایران (آذربایجان‌غربی)، روسیه، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، مولداوی، قزاقستان، اوکراین، گرجستان، یاکوتستان، کردستان عراق، بلاروس، اندونزی، ویتنام، انگلیس، ترکیه، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، مقدونیه، تاجیکستان، ازبکستان، مغولستان، قبرس، ایتالیا، داغستان، چچنستان، لهستان و پاکستان به مدت دو روز با هم به رقابت پرداختند در بخش سنگین وزن این مسابقات عبدالله قمی قهرمان قهرمانان شد و مدال طلا گرفت و حجت صدقی نیز مقام سوم و مدال برنز را از آن خود کرد.
همچنین طاهر کاسب و مهدی رحمتی بترتیب در رده های پنجم و هفتم ایستادند و احمد احمدی، مسافر و ابراهیم آذرنگ هر سه در اوزان خود نهم شدند.
این مقام برای نخستین بار است که در یک تورنمنت مهم بین المللی که در این سطح و با بیشترین شرکت کننده برگزار می شود برای کشتی آذربایجان غربی بدست آمده است.
در آیین اختتامیه این مسابقات که عصر شنبه (۱۰ فوریه ، ۲۱ بهمن) برگزار شد فاتح محمت ارکوچ شهردار قهرمان ماراش و موسی آیدین رییس فدراسیون کشتی ترکیه و جمعی از مسئولین استان قهرمان ماراش و وزارت ورزش ترکیه حضور داشتند و چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و یکی از چهره های صاحب نام کشتی فرنگی جهان میهمان ویژه حاضر در این مسابقات بود.

گفتنی است، مسابقات جهانی کشتی سنتی که بمناسبت نود و هشتمین سالگرد آزادی شهر ماراش ترکیه از دست اشغالگران فرانسوی (۱۲ فوریه ۱۹۲۱) همه ساله در قهرمان ماراش ترکیه برگزار شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 859561
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.