میرصمد سیدموسوی روز سه شنبه در نشست اعضای ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی استان افزود: بیش از 550 هزار هکتار از این عرصه های مرتعی آذربایجان غربی شامل مراتع متراکم است که 20.6 درصد کل مساحت مراتع استان را تشکیل می دهد.
وی همچنین مساحت مراتع نیمه متراکم استان را بیش از یک میلیون هکتار عنوان کرد و ادامه داد: این مراتع نیز 40.2 درصد از مراتع استان را شامل می شود.
وی مراتع کم تراکم را یکی از مهمترین مشکلات اداره کل منابع طبیعی استان دانست و اضافه کرد: مساحت مراتع کم تراکم استان یک میلیون و 450 هزار و 26 هکتار است که 39.2 درصد مراتع استان را تشکیل می دهد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: مراتع فقیر بیشتر در اطراف روستاهای پرجمعیت استان قرار گرفته اند که در مقابل آن، مناطق ییلاقی استان جزو مراتع خوب به شمار می آیند.
سیدموسوی گفت: 101 هزار هکتار از عرصه های ملی استان را نیز عرصه های جنگلی تشکیل می دهد که نسبت به مساحت فضای سبز کشوری و استاندارد جهانی سرانه فضای سبز در استان بسیار کم و حدود چهار دهم درصد است.
وی اضافه کرد: شعار هفته منابع طبیعی امسال 'منابع طبیعی با مردم برای مردم' است و در این هفته از ظرفیت های مردمی برای توسعه و حفاظت عرصه های ملی بیشتر از همیشه استفاده خواهیم کرد.
اسماعیل کریم زاده مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: عرصه های ملی استان ما ظرفیت بسیار خوبی برای رشد و ارتقا دارد که باید با تکیه بر ظرفیت آن و با تاکید بر استفاده بهینه و اصولی از این منابع الهی بهتر و عاقلانه تر از این عرصه ها بهره بگیریم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 101 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهد که نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می شود .
8137/3072/3093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی**تنظیم: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.