نصرالله اسد الهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران از کشوری منزوی و تحت سلطه جهان غرب بیرون آمد و نه تنها به قدرت منطقه ای تبدیل شد بلکه توانست حامی بزرگ کشورهای مظلوم منطقه همانند عراق، سوریه، افغانستان و سایر کشورها باشد.
وی با تاکید بر اینکه جهان سلطه نمی تواند مانع از تبعیت مردم مظلوم منطقه از پیام این انقلاب شود، ادامه داد: حتی گروهک های تکفیری تربیت شده توسط جهان سلطه نیز نتوانست در برابر اقتدار نظام اسلامی ایران دوام بیاورند.
وی در خصوص رمز ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ایران برخلاف سایر انقلاب هایی که دوام چندانی هم نداشتند از اسلام ناب محمدی نشات گرفته و دارای پشتوانه مردمی و رهبری عالمی فرزانه است.
وی اعتماد، عشق و اراده ملت به انقلاب اسلامی را از جمله عواملی دانست که ماندگاری انقلاب را موجب شده است و ادامه داد: مردم ایران از هر قوم و نژاد و‌ مذهبی به غیر از احزاب ضاله، آماده دفاع و حمایت از انقلاب ‌هستند.
این مبارز انقلابی افزود: رهبری، مکتب اسلام و مردم سه ضلع مثلثی هستند که قدرت ایران را تشکیل می دهند و این سه همواره کنار هم قرار گرفته و پایداری و جاودانگی انقلاب را موجب شده اند.
فرمانده گروه چهارده معصوم که قبل از انقلاب اسلامی در ارومیه برای مبارزه با طاغوت تشکیل شده بود، افزود: دشمنان در 39 سال اخیر همواره از انقلاب ایران واهمه داشته اند و به همین دلیل هرسال با شروع ایام الله دهه فجر شمارس معکوس برای حضور نیافتن مردم در راهپیمایی 22 بهمن را آغاز کرده اند اما هرگز به نتیجه نرسیده اند.
اسد الهی اظهار کرد: دشمنان انقلاب با طراحی جنگ های داخلی، کودتا و سرانجام جنگ تحمیلی تلاش کردند تا انقلاب نوپای ایران را سرنگون کنند اما حضور پرشور مردم در تمام عرصه ها موجب ناکامی آنان شد.
به گزارش ایرنا، نصرالله اسد اللهی از مبارزان دوران انقلاب و جنگ است؛ وی در دوران قبل از انقلاب فرماندهی گروه موسوم به ' چهارده معصوم ' که هدفش مبارزه با رژیم ستمشاهی بود را برعهده داشت. اعضای این گروه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه پاسداران پیوستند.
اسد اللهی همچنین همرزم شهید چمران در دوران قبل از انقلاب، بعد از انقلاب و لبنان بوده است؛ ایشان همچنین به نمایندگی از طرف شهید چمران در دوران قبل از انقلاب به مصر رفته و با وزیر جنگ وقت ملاقات هایی پیرامون جنگ مسلحانه داشته است.
این مبارز انقلابی طراح جنگ مسلحانه در ارومیه بوده و قبل از انقلاب با کمک اعضای گروه چهارده معصوم اقدام به تهیه اسلحه کرده و جالب اینکه به تهران نیز ارسال کرده است.
اسد اللهی یکی از فرماندهان شاخص در مقابله با احزاب منحله و آزادسازی نقده بوده است؛ وی حضور در حادثه 17 شهریور و عکاسی از شهدای این فاجعه و حضور در جبهه های جنگ را در کارنامه خود دارد.
ایشان پس از جنگ تحمیلی در بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی و دادسرای انقلاب انجام وظیفه کرده است؛ این مبارز انقلابی بارها مورد حمله ساواک و ماموران رژیم ستمشاهی قرار گرفته است.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.