به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بهره برداری از 2 طرح آبرسانی به روستاهای 'چهار طاق' و 'سبیل' از توابع بخش مرکزی تکاب با هزینه یک میلیارد و 800 میلیون ریال آغاز شد.
این طرح های آبرسانی با مشارکت شرکت آب و فاضلاب روستایی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب اجرا شده و با بهره برداری از آنها بیش از 200 خانوار روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
اکنون بیش از 98 درصد روستاهای شهرستان تکاب زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
همچنین طرح توسعه فضاهای آموزشی و بهسازی و محوطه سازی مدارس هشت روستای دورافتاده تکاب با هزینه چهار میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
همچنین عملیات اجرایی 2 باب مدرسه سه کلاسه در روستاهای قلعه جوق و گوگردچی تکاب با اعتبار هفت میلیارد ریال با مشارکت بنیاد برکت، طرح برق رسانی به روستای دورافتاده 'چیچکلو' و ساخت پل روستای 'ساری قورخان' با مجموع اعتبار 6 میلیارد ریال آغاز شد.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان تکاب روز یکشنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی روستای چهارطاق با تشریح خدمات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در روستاها و مناطق محروم گفت: اکنون طرح گازرسانی به 40 روستای تکاب در حال اجراست که عملیات اجرایی گازرسانی به هفت روستا به پایان رسیده است.
ایرج ثقفی با بیان اینکه دولت یازدهم بیش از 400 میلیارد ریال در بخش گازرسانی به روستاهای تکاب سرمایه گذاری کرده است افزود: تا پایان سال 1397 شمسی بیش از 80 درصد روستاهای تکاب از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
وی بیان کرد: در حال حاضر طرح هادی در 50 روستای بخش های مرکزی و تخت سلیمان تکاب در حال اجراست که پس از پایان این طرح و اتمام گازرسانی، عملیات آسفالت ریزی معابر روستایی نیز آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: در 2 سال گذشته بیش از 50 کیلومتر از محورهای روستایی تکاب آسفالت ریزی شده که موجب ارتقا شاخص عمران روستایی و توسعه خدمات زیربنایی در روستاها شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این امسال تحول عمده در بخش حمل و نقل روستایی تکاب رخ داد و بیش از 30 دستگاه خودروی سواری جدید وارد ناوگان حمل و نقل روستایی این شهرستان شد.
امام جمعه تکاب نیز در این مراسم با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه گفت: مسئولان باید روحیه خدمتگزاری، ساده زیستی و اخلاص امام خمینی (ره) را سرلوحه کار خود قرار دهند.
حجت الاسلام عیسی برادری افزود: مسئولان باید با خدمات رسانی بی شائبه قدران حمایت ها و حضور همه جانبه مردم در صحنه ها و عرصه های مختلف انقلاب اسلامی باشند.
وی بیان کرد: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان بزرگترین دارایی مسئولان به شمار می رود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب نیز با بیان اینکه محرومیت زدایی از روستاها در دستور کار این نهاد قرار گرفته است گفت: سپاه در کنار دولت تلاش می کند غبار محرومیت را از چهره مناطق دورافتاده بزداید.
سرهنگ مهدی زینال نژاد افزود: امسال چهار طرح آبرسانی به روستاها با مشارکت سپاه و همکاری اداره آب و فاضلاب روستایی در تکاب اجرا شده است.
وی بیان کرد: برای محرومیت زدایی از مناطق دورافتاده اکنون 30 طرح عمرانی از جمله آبرسانی، طرح های بهداشتی، توسعه مساجد و مدارس در روستاهای تکاب درحال اجراست.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093/3072
**خبرنگار: امیر خالق نژاد **تنظیم: پیمان پاکزاد**انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.