به گزارش ایرنا محمد مهدی شهریاری در آئین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان شاهد گل نرجس در ارومیه افزود: مردم ایران اسلامی در طول چند دهه گذشته پشت ابرقدرت ها را شکسته اند اما یک مشکل بسیار بزرگ درونی وجود دارد که اگر حل نشود، شاهد مشکلات بیشتر در کشور خواهیم بود.
وی اظهار کرد: امروز مشکل اصلی، دشمن خارجی نیست بلکه ضعف اخلاق و مهمتر از آن نهادینه شدن آن در سطح جامعه است.
شهریاری اضافه کرد: نهاد آموزش و پرورش نقش مهمی در مسایل فرهنگی و اجتماعی کشور ایفا می کند و به فرموده امام راحل تا آموزش و پرورش بهبود نیابد، کشور نیز درست نمی شود.
وی اظهار کرد: دانش آموزان باید بتوانند با ایفای نقش خود در تمام صحنه ها، کشور را به برنامه ها و اهداف مد نظر برسانند.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دانش آموزان در مدارس بسیاری از مطالب را با وجود کمبودها فرا می گیرند، بیان کرد: دانش آموزان ایرانی در سایه زحمت های معلمان و سامانه آموزشی و پرورشی همواره در محافل بین المللی موفق و پیشتاز بوده اند اما در مسایل اخلاقی نیز باید نقش آفرینی کنند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: دانش آموزان نباید ساکت باشند و باید با نقدهای سازنده خود مسئولان را نسبت به مشکلات و کاستی ها آگاه کنند.
شهریاری بیان کرد: اراده دانش آموزان و فرهنگیان استان می تواند صحنه ها و جایگاه های رفیعی را برای ایران اسلامی در دنیا فراهم کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این آئین اظهار کرد: انقلاب اسلامی هدیه الهی به ملت است که طومار حکومت شاهنشاهی را از بین برد و نظام توحید را در کشور حاکم کرد.
الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی اضافه کرد: دشمنان از دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ملت ایران دست به توطئه می زنند و دانش آموزان باید بیش از پیش هوشیار باشند.
به گزارش ایرنا به علت مصادف شدن 12 بهمن ماه با روز پنجشنبه و تعطیلی اغلب مدارس، آئین نواخته شدن زنگ انقلاب در روز جاری برگزار شد؛ آذربایجان غربی دارای چهار هزار و 800 مدرسه با 566 هزار دانش آموز است که در 23 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.