یکی از نقاشان نمایشگاه 'لذت رهایی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پنج اثر از بنده و پنج تابلو دیگر از 'سعید اکبرنژاد' در این گالری به نمایش گذاشته شده که با تکنیک های آکریلیک، 'زغال و پاستل' و همچنین 'زغال، پاستل و آکریلیک' ارائه شده است.
علی رحیم زاده افزود: این تابلوها در هفت ماه خلق شده و در ابعاد 100 در 100، 80 در 100، 160 در 160 و 180 در 160 در معرض دید عموم قرار گرفته است.
سعید اکبر نژاد، یکی دیگر از نقاشان نیز با اشاره به اینکه از قالب های 'اکسپرسیو' و 'بازنمایی' در این آثار استفاده شده است، افزود: همه این تابلو با موضوع حیوانات و با هدف توجه بیشتر به حیوان های در معرض خطر انقراض و همچنین نشان دادن نیاز حیوانات برای درک شدن از سوی انسان ها به نمایش گذاشته شده است.
یکی از عکاسان نمایشگاه 'طبیعت رهایی' نیز گفت: این آثار بیش از یک سال پیش در همین نگارخانه با عنوان 'اسب حیوانی است نجیب' به نمایش گذاشته شده بود اما ادغام این آثار با تابلوهای نقاشی فرصتی متمایز برای لذت بردن از زیبایی های 2 هنر عکاسی و نقاشی با موضوع حیوانات است.
رضا امن زاده که 9 عکس سیاه سفید با رویکرد مستند از وی در این نمایشگاه عرضه شده است، افزود: این آثار با تمرکز بر 'فرم' و با هدف بازتاب جلوه های زیبای اسب در موضوع های مختلف چون عشق و آزادی در محیط های طبیعی چشم نواز آذربایجان غربی، زنجان و آذربایجان شرقی خلق شده است.
وی اضافه کرد: کادر بندی، نور و عنصر موجود در این آثار با نگاه کلاسیک ارائه شده است.
یکی دیگر از عکاسان این نمایشگاه نیز گفت: این مجموعه عکس بیانگر جریان سیال زندگی و روایتگر حالت های مختلف اسب چون ابهت، استقامت و قدرت این حیوان در برابر مشکلات است.
جواد عسکراوغلی با اشاره به اینکه نگاه مستند صرف، خط فکری وی در این مجموعه عکس را منعکس نمی کرد، گفت: در برخی عکس ها برای انتقال موثرتر مفهوم از 'مونتاژ' استفاده شده است.
به گزارش ایرنا نمایشگاه های 'طبیعت رهایی' و 'لذت رهایی' از یکم تا 9 بهمن ماه سال جاری در نگارخانه میلان به نشانی خیابان مولوی، خیابان امین، خیابان ارمغان و خیابان ارغوان ارومیه دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت 16 تا 21 از آن بازدید کنند.
7129/2093
**خبر: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.