استاندار آذربایجان غربی گفت: میراث فرهنگی فضای مناسبی برای مردم شهر و گردشگران داخلی و خارجی در محوطه زمینهای پادگان لشگر 64 اجرا کند.

به گزارش ایسنا منطقه اذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری صبح امروز طی دیداری با مدیر کل امور موزه ها و اموال منقول تاریخی- فرهنگی کشور در محل دفتر استاندار ازانتقال بافت تاریخی زمینهای خیابان ارتش در ارومیه به سازمان میراث فرهنگی استان خبر داد و گفت: ضرورت دارد سازمان میراث فرهنگی با ارائه طرح ویژه و خاص فضای مناسبی برای مردم شهر و گردشگران داخلی و خارجی در این محوطه تاریخی طراحی و اجرا کند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: پیشینه تاریخی و فرهنگی هر کشوری جزو صحنه های درخشان و از افتخارات ملی آن کشور است و باید حفظ و به نسل های آینده انتقال داده شود.

شهریاری با اشاره به تاریخ و تمدن کشور،  ادامه داد: تاریخ ایران نشان می دهد ، این مرزو بوم جزو اولین تمدن های تاریخی دنیا است.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلایل مختلف بعد از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس توجه کمتری به حفظ و بازسازی از اماکن تاریخی کشور شده است ولی با به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و دیدگاه دولت آقای روحانی ، حفظ و مرمت آثار تاریخی کشور مورد توجه ویژه قرا گرفته است.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی آذربایجان غربی و وجود آثار تاریخی و باستانی بیشمار در این استان و فعال بودن موزه های مختلف ، خواستار تجمیع موزه ها در شهر ارومیه و افزایش آثار و اشیای تاریخی جهت رویت و بازدید مردم شد.

محمد رضا کارگر مدیر کل امور موزه ها و اموال منقول تاریخی- فرهنگی کشور نیز در این جلسه موفقیت سیاست های کلان در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی را منوط به تغییر نگاه مردم نسبت به این بخش از فرهنگ و تاریخ کشور عنوان کرد و افزود: ارتقا آگاهی از هویت تاریخی موجب انسجام و همبستگی برای حفاظت از این داشته های فرهنگی می شود.

وی با اشاره به فعال بودن 600 موزه مختلف در کشور، گفت: ایجاد و فعال بودن موزه ها موجب خواهد شد آگاهی های مردم نسبت به گذشته و دیرینه خود افزایش یابد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.