ناهید کشاورز شامگاه سه شنبه در نشست صندوق خرد محلی زنان روستایی مهاباد اظهار کرد: 600 صندوق خرد محلی زنان روستایی نیز طی 2 سال گذشته در سطح کشور فعال شده است.
به گفته وی تقویت صندوق های خرد محلی برای افزایش توان تولید و استفاده از ظرفیت و منابع روستایی که از ارکان تولید و اشتغال به شمار می رود از اهم برنامه های صندوق کارآفرینی امید است.
وی همچنین ایجاد خودباوری، توجه به تصمیم گیری های خرد، توجه به اقتصاد محلی و منطقه ای، توجه به مزیت های منطقه ای و ایجاد روحیه اقتصاد مشارکتی را از سیاست ها و اهداف دیگر این صندوق دانست.
کشاورز با اشاره به هدفگذاری دولت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی، اظهار کرد: بر این اساس و با رفع نیازهای آموزشی زنان روستایی /منطبق با نیاز بازار/ برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد.
مدیرکل صندوق کار آفرینی آذربایجان غربی نیز گفت: 36 صندوق در هشت شهرستان این استان فعالیت دارد که به زودی به تعداد آنها افزوده می شود.
علیرضا آخوندزاده با بیان اینکه صندوق نهادی پیشرو در ایجاد اشتغال خرد و متوسط است، گفت: هدف از تشکیل صندوق ها بهبود وضعیت اقتصادی، تقویت اقتصاد محلی و خوداتکایی جوامع روستایی است و بر این اساس با ایجاد شبکه های تولید و شناسایی ظرفیت و بازارهای هدف در مناطق روستایی، اشتغال پایدار ایجاد می شود.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به نقش موثر زنان در اقتصاد کشور گفت: حضور زنان در عرصه های اقتصادی که نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند، می تواند نقش تعیین کننده در بهبود وضعیت معیشتی مردم داشته باشد.
ایرج شجاعی با اشاره به ضرورت جلوگیری از کاهش مهاجرت روستایی، اظهار کرد: ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات به مشاغل روستایی می تواند در این امر تاثیرگذار باشد.
به گزارش ایرنا یکی از مهم ترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا هستند.
بر این اساس نگاه به قشر زنان به عنوان نیروهای فعال و سازنده، تاثیر مستقیمی بر تحقق توسعه اجتماعی، تسریع فرآیند توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی دارد.
3072/3093
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.