اسعد خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر سیل بهار گذشته و طعیان رودخانه گادر در اشنویه، پل پوش آباد این شهرستان با 65 دهنه لوله ای یک متری و عرض هشت متری با سازه لوله ای بتنی تخریب شده بود.
وی اضافه کرد: این پل از اهمیت بسیار زیادی در جنوب غربی آذربایجان غربی برخوردار است و علاوه بر اینکه یکی از مسیرهای ارتباطی 2 شهرستان اشنویه و پیرانشهر به شمار می رود، راه ارتباطی 25 روستا نیز محسوب می شود.
وی اظهار کرد: به خاطر این اهمیت، اقدامات ترمیمی و بازسازی این پل در سریع ترین زمان ممکن انجام شد و در حال حاضر با تامین اعتبار ساخت پل جدید در محل پل قدیمی، عملیات ساخت آغاز می شود و در ماه های آینده شاهد بهره برداری از این پل خواهیم بود.
فرماندار اشنویه در خصوص دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت زیرساخت های خسارت دیده بر اثر سیل بهار گذشته بیان کرد: بر اثر این سیل، 42 واحد ساختمان مسکونی دچار آبگرفتگی شد و تاکنون به هر خانوار 20 میلیون ریال کمک معیشتی بلاعوض پرداخت شده است.
خضری افزود: به 18 واحد ساختمانی نیز که به دیوار حیاط آنها آسیب وارد شده یا آب گرفتگی در حیاط را داشتند، 30 میلیون ریال تسهیلات پنج ساله با سود پنج درصد واگذار شده است.
وی اقدامات بخشداری مرکزی بعد از سیل را احداث پل و دیوار ساحلی در روستای 'گندملاعیسی' با هزینه 450 میلیون ریال عنوان کرد.
وی اضافه کرد: ساخت پل در روستای 'پی قلعه' با هزینه 400 میلیون ریال و احداث دیواره ساحلی در روستای 'دورود' با هزینه 250 میلیون ریال نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی گفت : لایروبی جوی های آب عمومی کشاورزان 15 روستا با هزینه 280 میلیون ریال و اعطای 80 میلیارد ریال تسهیلات به 900 نفر از کشاورزان خسارت دیده از اقدامات جهاد کشاورزی به کشاورزان خسارت دیده است.
خضری اضافه کرد: ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز به ۹۰۰ نفر از کشاورزان اشنویه درحال پرداخت است.
بارش باران های فصلی با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی و تداوم این بارش ها و ذوب شدن برف ها در ارتفاعات به دلیل گرمای هوا، روز 25 فروردین موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه گادر در اشنویه شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
9870/2093
خبر: سارا معروفی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.