فرماندار چالدران گفت: در مدت یک سال اراضی دیم پایاب سد بابااحمد به آبی تبدیل می شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حسین زاده به همراه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان از اجرای عملیات شبکه آبیاری نوین پایاب سد بابا احمد در روستاهای بابا احمد،قرنقو و میرآباد بازدید کرد.
فرماندار چالدران در جریان بازدید از این طرح با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تلاش دولت تدبیر و امید در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: سد بابا احمد چالدران با حجم مخزن یک میلیون و 600 هزار مترمکعب می باشد که با هدف بهره مند ساختن کشاورزان روستاهای منطقه از آب کشاورزی و جلوگیری از خسارات ناشی از سیل در این مناطق و تقویت آب سفره های زیر زمینی ساخته شده و افزون بر 600 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه را آبیاری خواهد کرد.
حسین زاده در ادامه با اشاره به فعالیت 6پیمانکار در اجرای این پروژه عظیم  در سطح  اراضی روستاهای بابا احمد،قرنقو،میرآباد و حسن کندی با اعتبار14میلیارد تومان صورت خواهد گرفت و به صورت ۱۰۰ درصد توسط دولت هزینه خواهد شد و کشاورزان منطقه بدون هیچگونه هزینه ای فقط در مدت یک سال شاهد تبدیل دیمزارهای خود به اراضی آبی خواهند بود .
وی در ادامه با تشکر از مدیر کل جهاد کشاورزی استان  و مدیریت جهاد کشاورزی در چالدران خاطر نشان کرد: بهره برداری از اراضی پایاب سد بابا احمد رونق اقتصادی ، افزایش در آمد و رفاه مردم این روستاها را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.