مدیر جهاد کشاورزی پلدشت از پیش بینی تولید بیش از 10 هزار تن چغندرقند از اراضی زراعی زیر کشت این محصول در سطح شهرستان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، علی اصغر زاده با بیان اینکه در سال زراعی 96- 95حدود 158هکتار چغندر قند به صورت عقد قرارداد با کارخانه قند خوی و آزاد کار کشت شده بود که از تاریخ 20 شهریور ماه عملیات برداشت این محصول آغاز شده است تصریح کرد: پیش بینی می شود با میانگین تولید 65 تن در هکتار تقریباً 10هزار و 302تن محصول چغندر قند از اراضی زیر کشت این محصول استحصال شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین امسال در اراضی زراعی این شهرستان 164هکتارمحصول سیب زمینی و پیاز کشت شده است که عملیات برداشت این محصولات از تاریخ 10 شهریور ماه سال جاری شروع شده است و تا پایان این هفته جاری ادامه خواهد داشت .

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت بیان کرد: پیش بینی می شود با میانگین تولید 37 تن در هکتار مجموعاً 6105تن محصول سیب زمینی و پیازدر این شهرستان تولید وروانه بازار مصرف شود.

اصغر زاده اظهار کرد: امسال در اراضی زراعی دشت یارآغلی این شهرستان نیز 27هکتار بادام زمینی برای اولین بار بصورت انبوه کشت گردیده بود که پیش بینی می شود با میانگین عملکرد 3.4 تن در هکتار نزدیک به 92 تن از این محصول تولید و به بازار های داخلی عرضه گردد.

وی ابراز امیدواری کرد با حل مشکلات خرید تضمینی اینگونه محصولات زراعی شاهد تنوع و تناوب کشت در اراضی این شهرستان باشیم و گام های موثر تری در جهت بهبود و ضعیت بخش کشاورزی و تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.