مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از پیش بینی تولید بیش از 16 هزار تن انواع آبزیان در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی معصوم فصیح در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 16 هزار و 500 تن انواع آبزیان در استان تولید شود تصریح کرد: از این میزان حدود 8 هزار تن ماهی سرآبی قزل آلا و 8 هزار و 900 تن ماهیان گرمابی از جمله کپور معمولی، فیتو فاک، آمور و بیگ هد و همچنین شاه میگو است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال تولید آبزیان نسبت به سال گذشته 3 درصد رشد داشته باشد.

فصیح با اشاره به اینکه آبزی پروری در استان در 21 هزار و 950 هکتار مساحت مفید انجام می شود اظهار کرد: آبزی پروری در استان در مزارع و منابع آبی دارای 1540 استخر و دریاچه پشت سد انجام می شود که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 1 درصد رشد داشته است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی درخصوص پرورش ماهی در قفس افزود: پرورش ماهی در قفس در استان فقط در سد حسنلو انجام می شود ولی در سالجاری بدلیل کاهش سطح اب سد، قفس ها فعال نبوده که امید است با پایان یافتن پروژه مطالعات منابع ابی استان و شناسایی مستعد این پروژه در سالهای بعد با شدت بیشتری دنبال شود.

فصیح با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده از طریق این صنعت در استان بیان کرد: جمعا 2 هزار و 350 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در آبزی پروری استان اشتغال دارند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.