مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از اشتغال زایی بیش از 2 هزار نفر در صنعت آبزی پروری استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی معصوم فصیح در سومین جشنواره طبخ آبزیان،مصرف را موتور محرکه تولید دانست و افزود: با افزایش تولید بخصوص انواع ابزیان،در آذربایجان غربی زمینه اشتغال برای بیش از ۲هزار و ۳۰۰ نفر در این صنعت فراهم شده است.

وی افزود: 408 مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش آبزیان و همچنین منبع آبی فعال در آذربایجان غربی فعال است.

فصیح با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره طبخ آبزیان گفت: ترویج مصرف ماهی و انواع آبزیان بالابردن سرانه مصرف آبزیان در استان از اهداف برگزاری جشنواره طبخ ابزیان در آذربایجان غربی است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در دنیا ۲۰ کیلوگرم در سال است تصریح کرد: سرانه مصرف ابزیان در کشور ۱۰کیلوگرم و در آذربایجان غربی در حدود ۶کیلوگرم است.

وی با اشاره به اینکه مصرف سرانه ماهی و ابزیان در آذربایجان غربی پایینتر از متوسط کشوری است افزود:  ماهی جز عذاهای سلامنی بوده که با برگزاری  جشنواره طبخ ابزیان در راستای افزایش سرانه مصرف تلاش می کنیم.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی باتوجه به پتانسیل و شرایط اقلیمی ان توان تولیدی خوبی در آبزی پروری در کشور دارد تصریح کرد: آبزیان تولیدی در استان از تنوع ویژه ای برخوردار بوده و شامل 4 گونه ماهیان گرمابی ، ماهی قزل آلا و بیش از 10 گونه بومی با ارزش از جمله ماهی سوف و ماش است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.