به گزارش ایرنا، اسمعیل کریم زاده روز چهارشنبه در آئین معارفه مدیر جدید جهاد کشاورزی سلماس، افزود: تولیدکنندگان نیز در صورت تحقق سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و رفع موانع صادرات سیب، دغدغه ای برای فروش این محصول نخواهند داشت.
وی با تاکید بر اینکه از خام فروشی و ارزان فروشی محصول سیب باید پرهیز شود، اظهار کرد: ظرفیت اقتصادی این محصول کشاورزی غیرقابل انکار است.
کریم زاده با اشاره به تولید ١٠٥ هزار تن سیب طی سال جاری در سلماس، افزود: باغ های سیب این شهرستان به لحاظ عملکرد در واحد سطح در رتبه اول و به لحاظ حجم تولید پس از ارومیه در رتبه دوم آذربایجان غربی قرار دارد که نشانگر اهمیت این شهرستان در تولید این محصول صنعتی و اقتصادی است.
وی به راه اندازی واحد تولیدی چیپس میوه در سلماس اشاره کرد و افزود: این واحد تولیدی سالانه با تولید 50 تن محصول ضمن برطرف کردن نیاز بازار داخلی بیش از 600 هزار دلار کالا به کشورهای همسایه، آسیای مرکزی و حاشیه خلیج فارس صادر کرده و 50 خانوار از مزایای اشتغال در این واحد بهره مند شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در سلماس نیز گفت: طرح های آبیاری تحت فشار در920 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان اجرا شده و اجرای این طرح در 860 هکتار دیگر در حال مطالعه بوده و نیازمند تخصیص اعتبار است.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه سلماس نیز گفت: برای جلوگیری از به وجود آمدن برخی مشکلات در امر تولید و صادرات سیب باید با توسعه فعالیت های آموزشی و ترویجی، آگاهی کشاورزان ارتقا یابد.
به گزارش ایرنا در این آئین 'داوود شاه ولدی' به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی سلماس معرفی و از زحمت های 'قادر علیپور'، مدیر قبلی قدردانی شد.
آذربایجان غربی استانی مبتنی بر کشاورزی است که 235 هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند؛ این استان سالانه با تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی توانسته به جایگاه مطلوبی در کشور دست یابد.
باغ های سیب سلماس نیز برای هشت هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده که با احتساب صنایع وابسته به این محصول حدود 40 هزار فرصت شغلی در این بخش ایجاد شده است؛ بر اساس گفته مسئولان گردش مالی این محصول در سلماس حدود 180 میلیارد ریال است.
معرفی محصول سیب سلماس به عنوان کالا و محصول استراتژیک شهرستان، ترغیب باغداران به تشکیل تعاونی جهت رفاه حال آنان و نیز ورود صنایع سورتینگ و بسته بندی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و فروش سیب به اقصی نقاط کشور و بازارهای خارجی از جمله اهداف جهاد کشاورزی سلماس است.
7156/3072
** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.