رسول بخشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر آن، 50 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که به زودی جذب می شود.
وی با بیان اینکه این افراد پیش از اخذ تسهیلات آموزش های لازم را می گذرانند، گفت: در همین رابطه 470 نفر در زمینه های مختلف و با صرف هزینه 400 میلیون ریالی آموزش دیده اند.
وی گفت: در 9 ماه امسال 22 میلیارد ریال حقوق به مددجویان پرداخت و برای 65 نوعروس به ارزش یک میلیارد و 338 میلیون ریال جهیزیه اهدا شده است.
وی با بیان اینکه 517 نفر دانش آموز و 39 نفر دانشجو زیر پوشش این نهاد هستند، اظهار کرد: کمیته امداد در سال تحصیلی گذشته 450 میلیون ریال برای تحصیل آنان هزینه کرده و پنج نفر از فرزندان خانواده های زیر پوشش از معافیت سربازی بهره ‌مند شده اند.
بخشی بیان کرد: در مناطق محروم که گازرسانی انجام گرفته است، از طریق خیران نیکوکار 15 دستگاه بخاری گازی به ارزش 45 میلیون ریال اهدا شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب گفت: در جشن عاطفه ها برای 400 نفر از دانش آموزان به مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی به همت خیران و بازاریان جمع آوری و قبل از بازگشائی مدارس بین آنان توزیع شد.
وی همچنین بیان کرد: امسال 65 مورد بازسازی منازل مددجویان با صرف یک میلیارد و 900 میلیون ریال انجام گرفته است.
وی افزود: 22 باب مسکن در سطح روستاها و شهر با اعتبار 6 میلیارد ریال ساخته شده است و چهار باب نیز در سطح شهر به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال خریداری و در اختیار مددجویان قرار گرفت.
وی گفت: برای اخذ انشعاب آب، برق و گاز برای 68 خانوار به طور رایگان اقدام شده است.
بخشی در خصوص طرح اکرام ایتام نیز گفت: یک هزار و 494 نفر حامی کودکان تحت حمایت این نهاد هستند و تعداد ایتام تحت حمایت 335 نفر و تعداد افراد طرح محسنین 536 نفر هستند که ماهانه هر حامی مبلغ 10 میلیون ریال علاوه بر حقوق پرداختی توسط کمیته امداد به آنان پرداخت می کنند.
مدیر کمیته امداد میاندوآب مجموع کمک های مادی حامیان را در خصوص ایتام 15 میلیارد و 950 میلیون ریال نقدی و غیرنقدی اعلام کرد و گفت: برای هزینه های بستری مددجویان در مراکز درمانی به تعداد 180 نفر طی سال جاری 2 میلیارد و 100 میلیون ریال توسط کمیته امداد به طور کامل پرداخت شده و همچنین 425 نفر از مددجویانی که فاکتور درمانی ارائه کرده اند، مبلغ 590 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی افزود: برای 105 کودک زیر 6 سال که دچار سوءتغذیه هستند، مبلغ 650 میلیون ریال پرداخت شده و بابت حق بیمه زنان سرپرست خانوار به تعداد 40 نفر مبلغ 2 میلیارد و 340 میلیون ریال پرداخت شده است.
بخشی گفت: برای 24 نفر از بیماران صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد علاوه بر حقوق، ماهانه به حساب هر نفر یک میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می شود تا در هزینه های درمانی دچار مشکل نشوند.
به گزارش ایرنا، سه هزار و 544 خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان میاندوآب هستند.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/2093 ** خبر: زین العابدین شیخی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.