به گزارش ایرنا حمایت پایدار از سرمایه گذاران بخش خصوصی بدون شک می تواند افق روشنی را پیش روی اقتصاد آذربایجان غربی قرار دهد و این مهم به خوبی در زمان حاضر به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.
با این وجود امروزه در سایه تدبیر مسئولان، توپ توسعه آذربایجان غربی در زمین بخش خصوصی است تا این قشر تاثیرگذار با جمع بندی مشکلات پیش رو و ارایه راهکارهای مناسب، موتور محرکه ای برای رونق تولید و ایجاد اشتغال باشند.
نماینده عالی دولت در این استان نیز طی روزهای اخیر در جلسه ای چندین ساعته با حضور اعضاء اتاق بازرگانی و جمعی از تولیدکنندگان بر ظرفیت های اقتصادی و به ویژه قابلیت های مرزی این استان تاکید کرده و رفع مشکلات پیش روی بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داده است.
علی دیلمقانی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ارومیه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: جلسه اخیر اعضا اتاق بازرگانی ارومیه و نمایندگان بخش خصوصی با استاندار آذربایجان غربی بیانگر توجه ویژه وی به رشد شاخصه های اقتصادی استان بود.
وی با بیان اینکه اگر مطالبه های بخش خصوصی معقول و در چهارچوب قانون باشد، دولتمردان آنها اجابت می کنند، اضافه کرد: فرصت بیان مطالبه های معقول برای بخش خصوصی در این استان فراهم شده است.
دیلمقانی بیان کرد: نگاه ویژه توسعه ای همراه با اصلاح ساختار مدیریتی، موضوع مهمی است که در جلسه اخیر اعضا اتاق بازرگانی با استاندار آذربایجان غربی مشهود بود.
وی با اشاره به اینکه استاندار آذربایجان غربی پاسخگویی مسئولان برای رفع مشکلات بخش خصوصی را خواستار شده است، افزود: اشرافیت کامل وی و دیگر دولتمردان نسبت به مسایل مرزی و اقتصادی موجب رفع بسیاری از مشکلات می شود.
به گفته وی نگاه عملگرانه مسئولان نسبت به حل و فصل مسایل اقتصادی می تواند گام مهمی در راستای پیشبرد اهداف توسعه ای آذربایجان غربی باشد.
امیر مسعود فاتحی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ارومیه نیز گفت: جلسه فعالان اقتصادی با استاندار نشستی منحصربفرد با نتایج مثبت بود و فضا را برای گفت و گوی صمیمی بخش خصوصی با دولتمردان فراهم کرد اما این جلسات تا زمان حصول نتیجه باید استمرار یابد.
فاتحی با تاکید بر اینکه نقاط ضعف استان نباید بیشتر از نقاط قوت مطرح شود، افزود: تمرکز بیش از پیش بر روی نقاط قوت به خرد جمعی برای کسب نتایج مطلوب منجر می شود.
به گفته وی نه تنها استاندار بلکه هیچ کس دیگری نیز به تنهایی در استان نمی تواند وزنه سنگین توسعه اقتصاد محلی را جابجا کند و همه مدیران و بخش خصوصی باید در کنار هم قرار بگیرند.
فاتحی اضافه کرد: شناسایی عوامل و نقاط قوت و نیز هم افزایی در راستای حل مسایل واحدهای تولیدی می تواند نقش مطلوبی در رفع مشکلات داشته باشد و این در صورتی است که مسایل از سوی مقام عالی استان نیز به صورت جدی پیگیری شود.
بهنام تاج الدینی، رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه نیز گفت: نماینده عالی دولت در استان با اختصاص زمان چهار ساعته برای شنیدن مشکلات بخش خصوصی علاقه خود را نسبت به بازگشت رونق تولید به این بخش نشان داد و امیدواریم با ادامه این روند و پیگیری های مستمر توسط ایشان بتوان موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران را رفع کرد.
وی اضافه کرد: دیدگاه وی نسبت به افزایش روند سرمایه گذاری ها در استان مثبت بوده و افزایش هماهنگی و تعامل بخش خصوصی و دولتی برای رسیدن به این هدف ضروری است.
محمد پورسلطان، ناظر کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی ارومیه نیز گفت: با تعامل مطلوب بین بخش خصوصی و دولتی می توان بسیاری از مشکلات موجود را حل کرد.
وی اظهار کرد: دیدگاه توسعه زیرساخت های اقتصادی در راستای توسعه همه جانبه استان از جمله اهدافی است که مدیریت ارشد آذربایجان غربی در نشست با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه مطرح کرد.
پور سلطان بیان کرد: در نشست استاندار آذربایجان غربی با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان بر تعاملات تجاری با همسایگان نیز تاکید شد که بیانگر هدفمندی وی بر توسعه همکاری های دو جانبه و رونق اقتصادی برای منطقه است.
وی اضافه کرد: افزایش نشست های بخش خصوصی با استاندار و مدیران ارشد می تواند در رفع موانع موجود در مسیر فعالان اقتصادی موثر باشد.
رضا جمشیدی، نائب رئیس کمسیون گردشگری، حمل و نقل و سرمایه گذاری و رئیس کمسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ارومیه نیز اظهار کرد: ملزم کردن مسئولان استانی و مدیران دستگاه های مرتبط با فعالیت های اقتصادی نسبت به پاسخگویی به مسائل و موانع موجود در مسیر سرمایه گذاران از موارد موثر در رفع سریع مشکلات فعالان اقتصادی است که انتظار می رود استاندار آذربایجان غربی این موارد را مد نظر داشته باشد.
وی بیان کرد: جای تاسف است که توجه به مسائل امنیتی در آذربایجان غربی بر مسائل و مشکلات اقتصادی اولویت دارد و این موضوع باعث شده است تا کم توجهی به این بخش محسوس باشد.
وی بسته شدن مرزهای جنوبی استان را ضربه ای به اقتصاد استان و معیشت مرزنشینان عنوان کرد و گفت: بستن مرز نمی تواند راهگشای مشکلات باشد بلکه باید مسیر و راهکارهای مطلوب را به کار بست.
وی ادامه داد: با همت مسئولان استانی و نظرخواهی از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی می توان راهکارهای خوبی را برای توسعه اقتصادی استان ارائه کرد.
به گزارش ایرنا وجود ظرفیت های اقتصادی با ارزش افزوده بالا برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در آذربایجان غربی از یک سو و مرزی بودن این استان از سوی دیگر حمایت دولتمردان از سرمایه گذاران داخلی و خارجی را طی ماه های اخیر به عنوان یک تکلیف اولویت دار در دستور کار قرار داده است.
7125/3072
** گزارش از: طاهره نوید آرین ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.