اسمعیل کریم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال 367 هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعان در آذربایجان غربی خریداری شده است، افزود: طبق پیش بینی ها امسال 542 هزار تن گندم قرار است در استان تولید و خریداری شود.
وی اضافه کرد: در شهرستان های بوکان، میاندوآب و نقده بیشترین میزان گندم خریداری شده است.
وی با اشاره به همکاری سازمان تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان در خرید گندم اظهار کرد: 134 مرکز خرید دولتی، 107 مرکز مربوط به سازمان تعاون روستایی و 27 مرکز خرید مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی کار خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه 362 هزار هکتار زمین دیم و آبی استان زیر کشت گندم بوده است، اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی گندم امسال 13 هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال با وجود خسارت وارده به گندم کشت شده، این استان نسبت به استان های کرمانشاه، زنجان، آذربایجان شرقی و کردستان وضعیت بهتری در این محصول مهم دارد.
کریم زاده درباره ذخیره سازی این محصول اظهار کرد: ظرفیت سیلوهای دولتی و بخش خصوصی و کارخانه های آرد وابسته به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان 817 هزار و 500 تن است.
وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته افزون بر هشت هزار میلیارد ریال توسط این بانک به گندم کاران استان پرداخت شد، گفت: در چهار ماه اول امسال یک هزار و 120 میلیارد ریال تسهیلات به گندمکاران در آذربایجان غربی پرداخت شد.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری 94 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به کشت گندم آبی و 268 هزار هکتار از اراضی به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.
بازده تولید در واحد سطح آبی سه هزار و 500 کیلوگرم و در اراضی دیم یک هزار و 250 کیلوگرم است.
7125/2093 خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.