سیدانور حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اشنویه دارای 34 هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که حدود 2 هزار و 350 هکتار آن زیر کشت چغندر قند قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه گندم، چغندر قند و نخود مهمترین محصولات زراعی اشنویه است، افزود: امسال کشت چغندر قند بر اساس سیاست های احیای دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی برداشت 65 تن چغندر قند در هر هکتار از اراضی زراعی این شهرستان در سال جاری را پیش بینی کرد و گفت: این رقم در سایه برگزاری کلاس های ترویجی و توصیه های فنی کارشناسان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: چغندرقند برداشت شده از اراضی این شهرستان به کارخانه های قند نقده، ارومیه، خوی و پیرانشهر ارسال می شود و در فصل برداشت حدود هشت هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.
به گزارش ایرنا چغندر قند گیاهی از تیره اسفناج است که به صورت گیاهی یکساله و برای تولید ریشه ذخیره ای مورد کشت قرار می گیرد؛ طول دوره رشد چغندر قند بسته به شرایط از پنج تا 9 ماه متغیر است.
شهرستان اشنویه از جمله شهرهای مرزی آذربایجان غربی است و با داشتن یکهزار و 470 متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصل خیز و مستعد برای تولید انواع محصولات زراعی به شمار می رود.
3093/3072
** خبرنگار: سارا معروفی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.