ایرج ثقفی روز پنجشنبه در حاشیه نشست کارگروه فنی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تکاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها در زمینه ساخت کارخانه های سنگبری، گارگاه های جواهر سازی، تولید آجر، شن و ماسه و بتن آماده، کارتن سازی آزمایشگاه هیدرو استاتیک، صنایع غذایی، دامپروری و تولیدات کشاورزی و دامی و صنایع وابسته به این بخش ارائه شده است.
وی با بیان اینکه این طرح ها در کمیته اشتغال شهرستان تکاب مطرح و تصویب رسیده و برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی به بانک های عامل معرفی شده است اظهار کرد: با دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر از سوی متقاضیان طرح ها و اجرا و راه اندازی این طرح ها برای بیش از 500 نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: از این تعداد طرح متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال زایی 243 طرح مربوط به بخش کشاورزی و دامپروری با 115 میلیارد ریال اعتبار درخواستی است.
وی افزود: 38 طرح اشتغال زا نیز مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است که راه اندازی آنها نیازمند بیش از 62 میلیارد ریال سرمایه گذاری است که پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر در این بخش می تواند منجر به اشتغال بیش از 220 نفر شود.
فرماندار تکاب همچنین با اشاره به ضرورت رفع موانع تولید در این شهرستان گفت: بانک‌های عامل روند اعطای تسهیلات متقاضیان راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در طرح اشتغال فراگیر را تسهیل کنند.
ثقفی بیان کرد: بانک‌ها در مرحله اول تلاش کنند تسهیلات مربوطه را بطور مناسب و مؤثر جذب کنند و سپس در مرحله دوم این تسهیلات را در اختیار واحدها و طرح‌هایی که سهمی در ایجاد اشتغال پایدار در تکاب خواهند داشت قرار دهند.
وی اضافه کرد: اعتبارات و تسهیلات طرح اشتغال فراگیر باید به صورت هدفمند و مؤثر به واحدهای تولیدی، صنعتی و طرح‌های کشاورزی و خدماتی پرداخت شود تا حداکثر بهره‌مندی در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان محقق شود.
وی با برشمردن ظرفیت های تکاب در بخش معادن غنی طلا و سنگ و ظرفیت های گردشگری ادامه داد: در پرداخت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر، توسعه واحدهای راکد شهرک صنعتی و ایجاد کارخانه های سنگبری و کارگاه‌های طلاسازی مورد توجه جدی بانک‌ها و دستگاه‌‌های اجرایی قرار گیرد.
فرماندار گفت: کارخانه های سنگبری و کارگاه‌های طلا و جواهرسازی یکی از مهمترین محورهای اشتغالزایی در شهرستان است که اعطای تسهیلات در قالب طرح اشتغال فراگیر می تواند زمینه را‌ه اندازی و توسعه این واحدها و اشتغال جوانان را فراهم سازد.
به گزارش ایرنا، اکنون 20 معدن سنگ و تنها 2 کارخانه سنگبری در تکاب فعالیت می کند.
همچنین سالانه بیش از 100 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در تکاب تولید می شود.
مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی و فرش دستباف افشار از مهمترین ظرفیت های گردشگری شهرستان تکاب در بخش گردشگری و صنایع دستی به شمار می رود.
شهرستان تکاب همچنین دارای 2 معدن بزرگ طلا و 3 واحد فرآوری و تولید شمش طلا است که پتانسیل بزرگ و مهمی برای راه اندازی کارگاه های جواهر سازی و زیور آلات است که باید مورد توجه جدی سرمایه گداران و متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای کوچک قرار گیرد.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093/3072**خبرنگار: امیر خالق نژاد**تنظیم کننده: پیمان پاکزاد**انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.