عین اله شریف پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به قیمت پایین برخی از محصولات کشاورزی و متضرر شدن کشاورزان به ویژه در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: تقویت زنجیره عرضه محصولات کشاورزی نیازمند مجموعه ای از فعالیت های قبل، حین و پس از تولید است.
وی ادامه داد: برخی از واسطه ها نسبت به خرید زیر قیمت محصولات کشاورزی اقدام کرده و همان محصول را سه برابر قیمت در بازار عرضه می کنند و این نهایت ظلم به کشاورزان است.
وی افزود: نبود برنامه ریزی صحیح از سوی مسئولان و مهمتر از همه، همراه نبودن آنان با کشاورزان و تولیدکنندگان منجر به متضرر شدن کشاورزان می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهاد کشاورزی، تعاونی ها، سازمان حمایت از مصرف کننده و اداره کل دامپزشکی با محوریت اتاق بازرگانی باید اتاق فکری را برای خرید محصولات کشاورزی تشکیل دهد تا محصول تولیدی در دست کشاورز باقی نماند و متضرر نشود.
شریف پور با تاکید بر اینکه متضرر شدن کشاورزان به نفع اقتصاد داخلی نیست، ادامه داد: اگر تولید محصولات کشاورزی متوقف شود، برخی اقدام به واردات می کنند و این امر تیشه به ریشه اشتغال استان و کشور می زند.
وی ادامه داد: با کاهش تولیدات و افزایش واردات هزینه های جاری کشور بالا می رود، بیکاری و آسیب های اجتماعی افزایش یافته و درآمد سرانه نیز کاهش می یابد.
وی افزود: اگر محصولات تولیدی استان مازاد بر تقاضاست، آن محصولات باید به سایر استان ها صادر شود و اگر در مابقی استان ها نیز تولید مازاد بر تقاضا وجود دارد، محصولات را باید به صنایع تبدیلی واگذار کرد.
وی اضافه کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت نیز باید واحدهای راکد و نیمه راکد صنایع تبدیلی را فعال کند تا محصولات کشاورزان در اسرع وقت خریداری شود و مشکلات بخش کشاورزی در استان و در کشور حل و فصل شود.
به گزارش ایرنا چندی پیش برخی از کشاورزان آذربایجان غربی با مشکلات عدیده در عرضه میوه های هسته دار مواجه شدند و برخی از آنان ادعا کردند که میوه هایشان را به دلیل ناچیز بودن قیمت در بازار به رودخانه ها ریختند؛ طی روزهای اخیر نیز پایین بودن قیمت گوجه فرنگی در بازار برخی از کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.