معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: 30 هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در کشور در سال 96پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، نادر صفرزاده در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، مجموع تسهیلات پیش بینی شده سرمایه در گردش و ثابت برای واحدها در سال 96 در کل کشور را 30 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال 95، 80 درصد افزایش یافته است و به ٢١ هزار واحد صنعتی و معدنی جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام، بازسازی و به روزرسانی و نیز رونق واحدهای تولیدی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: از این ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات، ۱۰ هزار میلیارد تومان جهت رونق ۱۰ هزار واحد صنعتی، ۱۰ هزار میلیارد تومان جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام ۶۰۰۰ واحد صنعتی و نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر جهت نوسازی، بازسازی و بروزرسانی ۵۰۰۰ واحد صنعتی اختصاص یافته است.

وی افزود: برای استان نیز احیا و افزایش ظرفیت 300 واحد صنعتی، تکمیل 180 طرح نیمه تمام بالای 60 درصد و نوسازی و بازسازی 150 واحد صنعتی (در مجموع 630 طرح و واحد صنعتی) برای سال 96 با رقم تسهیلات 900 میلیارد تومان هدفگذاری شده است.

صفرزاده، اشتغال هدفگذاری شده برای استان در سال 96در حوزه صنعت، معدن و تجارت را 14 هزار شغل عنوان کرد و از بخش کشاورزی استان نیز خواست هدفگذاری اشتغال زیربخش های خود در سالجاری را در جلسه آتی کارگروه گزارش نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همچنین گفت: در سالجاری نیز جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بصورت مستمر و منظم در استان برگزار خواهد شد و در شهرستان ها نیز برای بررسی مسائل و مشکلات واحدها و پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی حضور خواهیم یافت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال 95 ارائه کرد و گفت: هدفگذاری استان برای سال 95، پرداخت تسهیلات به 424 طرح و واحد بود که مجموعا طی سال گذشته، به 471 طرح و واحد یعنی بیش از میزان هدفگذاری شده، 421 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و تحقق 111 درصدی را در این خصوص شاهد بودیم.

وی، میزان اشتغالزایی و یا حفظ و تثبیت اشتغال ناشی از احیا یا افزایش ظرفیت واحدها  در سال 95 را نیز 7 هزار شغل عنوان کرد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در ادامه اظهار کرد: در سه ماهه نخست سالجاری، به 23 طرح و واحد مجموعا 17 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که 17 طرح آن در بخش صنعت و 6 طرح در بخش کشاورزی بوده است.

اسکندری همچنین در این جلسه، دستورالعمل تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط سال 96 را برای اعضای کارگروه تشریح و تبیین کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.