معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی از رایزنی دیپلماتیک برای برگزاری اردوی مشترک تیم های صربستان و آذربایجان غربی در 7 رشته ورزشی همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش ایلنا، کیومرث پورایراندوست در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس ارتباطات خوبی که بواسطه حضور مربیان و بازیکنان صربستانی تیم های کشتی و والیبال استان در سال‌های گذشته بین آذربایجان غربی و این کشور اروپایی وجود داشته و البته ارتباط دوستی نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی با دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش وجوانان استان پیرو دیدار و گفتگوجسیک گوران نماینده پارلمان ونائب رئیس فدراسیون فوتبال صربستان تا با رایزنی های دیپلماتیک از طریق استانداری و وزارت امور خارجه و هماهنگی های لازم با امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان زمینه برگزاری اردوی مشترک تیم های صربستان و آذربایجان غربی در دهه فجر امسال فراهم کنیم.
  پورایراندوست افزود: ارتباط و مراودات ورزشی با صربستان بعنوان یکی از کشورهای صاحب ورزش اروپا می‌تواند موجب انتقال دانش روز و ارتقای سطح علمی و تخصصی رشته های متعدد ورزشی برای استان آذربایجان غربی شود.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی همچنین گفت: رابطین ما در سفری که اخیراً به کشور صربستان داشتند ضمن دیدار با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی و نیز دبیر فدراسیون والیبال کشور صربستان از علاقمندی این کشور برای تعاملات دوجانبه ورزشی با استان آذربایجان غربی خبر دادند و حتی نناد لالوویچ به رسم یادبود کتاب کشتی و مدال و تندیس های ویژه ای را به دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان اهداء نمود که دریافت کردیم.
پورایراندوست گفت: بنا داریم بواسطه این ارتباط خوب زمینه انعقاد پروتکل ورزشی دوجانبه را در آینده فراهم کنیم و از این رو تصمیم گرفتیم با دعوت از تیم های نوجوانان رشته های کشتی آزاد و فرنگی، والیبال، هندبال، بسکتبال، شنا و واترپلو، اسکیت و شمشیربازی کشور صربستان که البته تیم های بسیار خوبی در سطح اروپا و حتی دنیا هستند نسبت به برگزاری اردوی مشترک در استان آذربایجان غربی اقدام کنیم.
وی ادامه داد: در حال رایزنی برای حضور برترین مربیان آقایان و بانوان این 7 رشته ورزشی در اردوی مزبور هستیم تا بتوانیم از ظرفیت دانش این مربیان نیز استفاده کنیم.
پورایراندوست گفت: برنامه ریزی کرده ایم که در این اردوی مشترک مسابقات دوستانه ای نیز بین تیم های آذربایجان غربی و صربستان برگزار شود.
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: توسعه مناسبات بین المللی و برون مرزی یکی از سیاست های مهم ما در ورزش است که از سالیان گذشته بوده و بنا داریم با حمایت های استانداری و وزارت ورزش و جوانان و همکاری های سازنده وزارت امور خارجه این مراودات را گسترش دهیم و از این رو در گام اول با این چند رشته آغاز می کنیم و بعدها آن را به رشته های دیگر نیز بسط خواهیم داد.
پورایراندوست همچنین گفت: تیم قدرتمند وویودینای شهر نووی ساد کشور صربستان نیز علاقمند به همکاری با استان آذربایجان غربی است و مذاکراتی را در این خصوص آقای رامین مرادپور پیشکسوت و مربی والیبال ارومیه و آقای اکبر جمالی بعنوان رابط ما با آنها داشتند که می تواند در آینده با مذاکرات مسئولان دوطرف منجر به مراودات خوبی با یکی از کشورهای قدرتمند والیبال دنیا شود.
وی در خاتمه گفت: در راستای این تعاملات مثبت، دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان با هماهنگی‌های مسئولان ارشد استان و وزارت ورزش و جوانان از نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی و مشاور ارشد وی برای سفر به ارومیه دعوت بعمل آورده است و امیدواریم که این دیدار و گفتگوها موجب توسعه مناسبات ورزشی دو طرف شود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.