معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد 56 پایگاه سلامت جدید شهری و روستایی در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.

رسول انتظار مهدی در گفت وگو باخبرنگارایسنا منطقه آذربایجان غربی از راه اندازی 60 خانه بهداشت جدید در استان خبرداد و افزود: براساس طرح تحول سلامت، بیش از 190 واحد ارائه خدمات به واحدهای بهداشتی قبلی متناسب با نیاز استان اضافه شده و از این بین  تعداد 52 مرکز خدمات سلامت جدیدشهری و روستایی و 56 پایگاه سلامت جدید شهری و روستایی در استان راه اندازی شده است.

وی به اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت اشاره کرد و افزود:طبق این طرح در استان 224مرکز خدمات جامع سلامت شهری،شهری _ روستایی و روستایی به همراه 224پایگاه سلامت در حال فعالیت هستند که از این تعداد 60 مرکز خدمات جامع سلامت در شهر ارومیه در حال ارائه خدمات سلامت هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در قالب طرح تحول سلامت فضای فیزیکی تعداد 183خانه بهداشت احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته و در حال حاضر تعداد 340واحد بهداشتی مصوب و 200پروژه در دست احداث می باشند که تعدادی از آنها در آینده نزدیک احداث خواهند شد.

انتظار مهدی تصریح کرد:بهبود استاندارد های فضای فیزیکی واحد های بهداشتی در اقصی نقاط روستایی آذربایجان غربی مشتمل بر سازماندهی کالبدی فضاها،توسعه کیفی ،نگهداری و تعمییر است که در این راستا در سال95 در قالب طرح تحول سلامت اعتباری بالغ بر 74میلیون ریال جهت تعمیر و تجهیز هزینه شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص خدماتی که در مراکز سلامت ارائه می شود خاطر نشان کرد:خدمات و مراقبت های ارائه شده مشتمل بر پیشگیری و آموزش سلامت فردی ،تشخیص و درمان بیماری ها،تدبیر فوریت ها و مدیریت افراد تحت پوشش و خدمات بهداشت محیط ،مراقبت نوزادان و مادران باردار ، بهداشت مدارس ،علاوه بر موارد مذکور در طرح تحول سلامت خدمات نوین سلامت شامل سلامت روان،تغذیه و سلامت کار نیز به برنامه های قبلی اضافه شد.

انتظار مهدی افزود:همزمان با طرح تحول سلامت و بازنگری انجام شده در ساختار تشکیلاتی و بروز رسانی شرح وظایف نظام سلامت متناسب با نیاز مردم نیروی انسانی مورد نیاز هم دچار تغییراتی شد و براساس آخرین آمار و اطلاعات موجودبالغ بر 3هزارو هشتصد نفر در آذربایجان غربی مشغول به ارائه خدمات سلامت هستند که از این تعداد 693 نفر از طریق خرید خدمت بکار گیری شده اند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.