به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال جدید میلادی در کلیسای تاریخی ننه مریم ارومیه گفت: مسیحیان و سایر پیروان ادیان الهی در کشورمان علاقه خود را نسبت به سرزمین و آب و خاک خود به خوبی نشان داده اند.

وی افزود: مسیحیان در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران هشت سال جنگ تحمیلی در کنار هم وطنان مسلمان خود در دفاع از میهن عزیزمان بخوبی درخشیدند و وجود ۱۰۰ شهید از جامعه مسیحی گواه روشنی بر این ادعاست.

وی به زندگی مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان ایران اشاره کرد و افزود: زندگی توام با آرامش و صمیمیت مسیحیان و مسلمانان در طول سالیان متمادی نشانه نزدیکی این دو دین الهی به یکدیگر است.

وی خاطر نشان کرد: همان عطوفتی که در صدر اسلام بین مسیحیان و مسلمانان وجود داشت امروز نیز وجود دارد و بر اساس آیات قرآن کریم، مسیحیان نزدیکترین قوم به مسلمانان هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اساس بررسی های ثبت احوال نام مریم جزو ۱۰ اسم پرطرفدار در بین مسلمانان است و عیسی نیز طرفداران زیادی داردو این نشان از علاقه مندی مسلمانان به حضرت عیسی مسیح (ع) است.

رادفر با بیان اینکه در قانون اساسی کشور به اقلیت های مذهبی کشور به خوبی پرداخته شده است گفت: در قانون بر رعایت حقوق اقلیت های مذهبی در کشور تاکید شده و این افراد در اچجرای آیین هالی مذهبی خود آزادند و بدون هیچ گونه مزاحمتی به آینی های شرعی خود می پردزند.

عکس‌ها: یوحنا و خبرگزاری ایرنا

46


انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 822707
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.