سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدل تعالی مدیریت باید در حوزه های مختلف آموزش و پرورش تدوین و عملیاتی شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی دوره توانمندسازی اعضای کمیته تخصصی مدل تعالی مدیریت آموزشگاهی و رابطان آنها در سالن اندیشه اداره کل برگزار شد و اردشیر سیدسیاح در این دوره اظهار کرد: مدل تعالی مدیریت آموزشگاهی یک برنامه حوزه ای و بخشی نیست بلکه یک برنامه فراگیر در نهادهای آموزشی و فرهنگی است.

وی افزود: این مدل مدرسه را در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با نگاه تجربه محور و تلفیقی به سوی نقطه مطلوب هدایت می کند.

سیدسیاح بیان کرد: باید برش های منطقه ای مدل تعالی مدیریت آموزشگاهی تدوین و اجرا شود و در ادامه این مدل برای اداره کل آموزش و پرروش استان نیز برنامه ریزی شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: مدل تعالی مدیریت آموزشگاهی منجر به حرکت از انحصار به سوی مشارکت و از انباشت اطلاعات به سوی کسب مهارت با هدف ارتقاء کاربست اطلاعات می شود.

مقصود رزم آرا معاون آموزش ابتدائی آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه مدل تعالی مدیریت آموزشگاهی، مدرسه را از روزمرگی و تک محوری خارج می کند؛ گفت: تحول مدرسه محور از نوع تحول پویا و دینامیک در آموزش و پرورش می باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه جعبه سیاه هر جامعه است افزود: طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی یک فرآیند مستمر است که باید بودن شتابزدگی و با توجه به بستر موجود به اهداف عالی رهنمون می شود.

معاون آموزش ابتدائی آذربایجان غربی اضافه کرد: در این طرح، برنامه ریزی و چشم انداز مدرسه ای با مدرسه دیگر متفاوت خواهد بود چراکه شرایط هر مدرسه منحصر به فرد است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.