فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از 13 تن انواع مواد مخدر در سال جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربیِ، سردار ناصر اصلانی در همایش کوپ که با حضور جمعی از مسئولین استانی و کشوری و فرماندهان پاسگاه ها و کلانتری های سطح استان برگزار شد، با بیان اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری 13 تن و268 کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف شده از افزایش 52 درصدی کشفیات در این حوزه خبر داد و افزود: در این راستا 75 باند تهیه و توزیع مواد مخدر کشف و منهدم شده است.

وی در تشریح ماموریت های اصلی فرماندهی انتظامی استان، مبارزه با قاچاق کالا، سرقت و موادمخدر، اجرای طرح های امنیت اخلاقی، برنامه ریزی در جهت کاهش تصادفات و فعال کردن قرارگاه جهادی در راستای صیانت از کارمندان را ازجمله اولویت های نیروی انتظامی استان مطرح کرد و افزود: نیروی انتظامی آذربایجان غربی با همراهی مردم و تعامل مسئولین استانی توانست در سال گذشته، جایگاه دوم را از منظر رضایتمندی مردم از دستگاه های استانی را به دست آورد.

سردار اصلانی مبارزه با قاچاق کالا را اصلی ترین اولویت فرماندهی انتظامی استان دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری با کشفیات در حوزه قاچاق کالا 229درصد افزایش داشته است که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری بیش از 874 میلیارد ریال است.

وی همچنین از کاهش 3درصدی تصادفات در جاده های استان خبرداد و افزود: در طی سال جاری 442 نفر در تصادفات جان تود را از دست داده اند که نسبت به مدت مدت زمان مشابه سال گذشته آمار متوفیان تصادفات نیز از کاهش 14درصدی برخوردار بوده است.

فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال جاری تمام پرونده های قتل در سطح استان با دستگیری قاتلان به سرانجام رسیده است تصریح کرد: در هشت ماهه نخست امسال 54 نفر در سطح استان به قتل رسیده است که 53 نفر از قاتلین شناسایی و دستگیر و یک نفر دیگر نیز که مربوط به قتل اخیر است شناسایی شده و در حال پیگیری برای دستگیری فرد قاتل هستیم.

وی با بیان اینکه سرقت های مسلحانه در سطح استان، کاهش 100درصدی را داریم خاطرنشان کرد: نسبت کشف به وقوع سرقت های مسلحانه در استان 86 درصد بوده است.

سردار اصلانی یکی از تهدیدات جدی استان را جرایم سایبری عنوان کرد و گفت: به دلیل توسعه روز افزون فضاهای مجازی و عدم آگاهی مردم نسبت به این حوزه، جرایم و تخلفات سایبری استان با وجود کشف 87 درصدی از افزایش 58 درصدی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: کاهش جرایم و آسیب ها در این حوزه نیازمند آگاهی بخشی به مردم نسبت به فضای مجازی و خطرات این حوزه است.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم از فرماندهان نمنونه نیروی انتظامی و خانواده شهید نیروی انتظامی تجلیل شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.