علی شایگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش هزینه و مصرف آب در فضای سبز شهری مهمترین هدف اجرای این طرح به شمار می رود که با همراهی متخصصان و کارشناسان این بخش به اجرا در آمده است.
وی اضافه کرد: 3.5 هکتار در یادمان شهید باکری، 2 هکتار در پارک جنگلی گلمان /فاز یک/، 1.8 هکتار در پارک درنای گلمان و همچنین در پارک شهدای هسته ای گلمان، پارک حاشیه پل شهیدلرکورپوسی ابتدای جاده سرو و بلوار والفجر از این فناوری بهره می برند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز این فناوری در حدود هفت هکتار از فضای سبز شهر ارومیه در دست اجراست که از مهمترین آنها می توان به منطقه موسوم به فشار قوی دانشگر در 4.5 هکتار اشاره کرد.
وی اضافه کرد: پارک جنگلی گلمان فاز 2، جنگل شهید ابوالفتحی، پارک آدینه، جنگل فدائیان اسلام و زیرگذر جاده دریا دیگر طرح هایی هستند که آبیاری قطره ای در آنها در دست احداث است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه اظهار کرد: از دیگر اقداماتی که در راستای کاهش مصرف آب و هزینه های نگهداری فضای سبز در شهر ارومیه به انجام رسیده است می توان به تولید انبوه گونه های کم نیاز به آب در نهالستان سازمان اشاره کرد که در آن بیش از 500 هزار اصله نهال کم نیاز به آب تولید و در مسیر استفاده قرار گرفته است.
شایگان همچنین از کاشت گیاهان پوششی مقاوم به کم آبی جایگزین چمن در پارک ها و فضاهای سبز شهرداری خبر داد و بیان کرد: این طرح نیز در بسیاری از پارک های منتخب آغاز شده و به تدریج در اکثر پارک ها به اجرا در می آید.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه با بیش از 11 هزار هکتار مساحت، افزون بر 800 هکتار فضای سبز دارد.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.