به گزارش ایرنا، محمدحسین حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گل ها که با اقلیم آب و هوایی منطقه سازگارند در سطح میادین، پارک ها و بوستان های این شهر کاشته شده است.
وی با بیان اینکه ایام بهاری تبریز از اردیبهشت آغاز می شود، اظهار کرد: برنامه ریزی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز بر این اساس استوار بوده و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، کاشت گل های متنوع فصل را در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به کاشت بیش از دو میلیون پیاز گل لاله در تبریز، یادآوری کرد: هم اکنون پس از تهران، آمار بالاترین کاشت تعداد گل لاله در کشور مربوط به تبریز است.
حسن زاده با تاکید بر اینکه بر اساس تجربه سال های گذشته، بسترسازی لازم برای نگهداری پیاز گل لاله فراهم شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه پیاز گل لاله نیازمند گذر از فصل سرما است، در طول سال اقدام های لازم برای محافظت در مقابل انواع بیماری ها و قارچ زدگی از آن ها انجام شده است.
وی با ابراز امیدواری برای همکاری شهروندان در راستای حفظ و نگهدای از گونه های مختلف گیاهی فضای سبز و گل های کاشته شده، گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته شاهد بهار و تابستان سر سبزی در تبریز خواهیم شد تا با افتخار و سربلندی میزبان گردشگران و میهمانان باشیم.
سرانه فضای سبز درون ‌شهری و برون ‌شهری تبریز ۱۷ مترمربع است که تنها 8 مترمربع از آن در داخل شهر بوده و بقیه مربوط به جنگل‌کاری‌های اطراف شهری از جمله عون بن علی، عباس‌میرزا و آرپا دره‌سی است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.