به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم درختکاری که روز یکشنبه در بوستان محله بدلجه منتهی به جاده موسوم به سلامت گنبد برگزار شد، منصور طعنه گنبدی از غرس 38 هزار اصله نهال از گونه چنار، گز، ون، برگ نو و درخچه های زینتی مقاوم به سرما و خشکی درمحلات، پارک ها و حاشیه معابر و پیاده روها و یا توزیع بین مدارس این شهر خبر داد.
وی اظهار داشت: علاوه بر این یک هزار اصله نهال مثمر با همکاری منابع طبیعی امروز بین شهروندان گنبدکاووس برای غرس در محوطه حیاط منزل توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: علاوه بر نهال هایی که امسال توسط شهرداری در حال غرس است، حدود 40 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر دیگر توسط منابع طبیعی در مناطق روستایی دو بخش داشلی برون و مرکزی این شهرستان بین دهیاران و شوراها برای غرس در معابر روستایی توزیع شد.
عبدالقدیر کریمی با تاکید بر ضرورت حفظ و نگهداری از نهال های غرس شده در گنبد کاووس، افزود: کاشت نهال در راستای توسعه نهضت سبز و با استفاده از ظرفیت شوراها، دهیاران و تشکل های مردمی انجام می شود.
مراسم بزرگداشت 15 اسفند روز درختکاری با غرس تعدادی نهال در جاده موسوم به سلامت شهر گنبدکاووس با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، برخی مسئولان و تشکل های مردم نهاد این شهرستان برگزار شد.
در تقویم جمهوری اسلامی ایران 15 اسفند مصادف روز درختکاری است.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است.
/3039/6203
*خبرنگار : علی لکزانوری **انتشار: کرمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.