به گزارش ایرنا، مهران یوسفی روز یکشنبه در حاشیه بازدید فرماندار مهاباد از مرکز توانبخشی کودکان 'کیمیا' این شهرستان افزود: مرکز توانبخشی معلولان ذهنی کیمیا از 20 معلول شدید ذهنی زیر 14 سال با هدف آموزش به آنان با اقداماتی نظیر روانشناسی، کار درمانی، گفتار درمانی و آموزش های پیش دبستانی نگهداری می کند.
وی اضافه کرد: همچنین خانواده هایی که قادر به نگهداری کودکان معلول خود نیستند و از طرفی نمی خواهند 24 ساعته فرزندانشان در مرکز بماند، از صبح تا بعد از ظهر کودکان خود را به این مرکز می سپارند.
وی اظهار کرد: برای معلولان بیش از 14 سال نیز مرکز شبانه روزی 'که وین' به تعداد 60 معلول خدمات آموزشی و مراقبت های پزشکی را ارائه می دهد.
یوسفی در رابطه با هزینه های این مراکز، گفت: هزینه ماهیانه هر معلول هشت میلیون و 500 هزار ریال است که دولت تنها 50 درصد از هزینه ها را به صورت یارانه ای پرداخت می کند و 50 درصد دیگر از طریق کمک های خیران و شهروندان تامین می شود.
وی با اشاره به تعداد کودکان بی سرپرست مهاباد گفت: 36 کودک در 3 مرکز به تفکیک دختر و پسر و گروه سنی 6 تا 12 سال و 12 سال به بالا نگهداری می شوند.
وی با بیان اینکه 60 سالمند در مراکز زیرنظر بهزیستی این شهرستان نگهداری می شوند، افزود: برای سالمندان این شهرستان نیز یک مرکز به نام خانه سالمندان 'امین اسلام' در 2 بخش سالمند جوان (60-65) سال و سالمند پیر 65 سال به بالا و در 2 قسمت متاهل و مجرد فعالیت دارد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و 2هزار و 600 معلول تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان قرار دارد.
3093/2093 **خبرنگار: پیمان پاکزاد** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.