شهین صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وسایل شامل انواع تجهیزات کمک توانبخشی از جمله ویلچر، پوشاک، سمعک و انواع تجهیزات و لوازم بهداشتی و پزشکی بوده که برای معلولان جسمی و حرکتی زیرپوشش این نهاد ارائه شده است.
وی با بیان اینکه هفت هزار نفر از معلولان در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان شناسایی شده ادامه داد: 700 نفر از این معلولان هم اکنون زیرپوشش خدمات حوزه توانبخشی این اداره قرار دارند.
وی اضافه کرد: وجود یک هزار و 100 نفر مستمری بگیر معلول و دارای شرایط خاص جسمی و حرکتی، رسالت این سازمان را در ارائه خدمات اجتماعی سنگین تر کرده است.
صادقی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط این سازمان به معلولان این شهرستان گفت: خدمات پرستاری و نگهداری برای 73 نفر معلول دارای ضایعه نخاعی، تامین هزینه های تحصیلی 38 دانشجو و 124 دانش آموز زیرپوشش این سازمان و تامین هزینه برای کاشت حلزون شنوایی و ارائه تسهیلات خود اشتغالی برای این قشر آسیب پذیر بخشی از این خدمات است.
وی با اشاره به خدمات توانبخشی برای معلولان و بیماران ذهنی و روانی در این شهرستان افزود: هم اکنون 2 مرکز ویژه خواهران و یک مرکز ویژه برادران به صورت شبانه روزی خدمات نگهداری از بیماران روانی مزمن را انجام می دهند.
وی ادامه داد: در این مراکز برای بیش از 350 نفر از بیماران روانی مزمن خدمات مراقبتی و نگهداری ارائه می شود.
رئیس بهزیستی مراغه با اشاره به ارائه خدمات مهارت آموزی برای معلولان این شهرستان گفت: هم اکنون 2 مرکز حرفه آموزی به صورت رایگان برای معلولان این شهرستان کلاس های آموزشی مهارت آموزی برگزار می کند.
صادقی از تسریع در روند مناسب سازی ادارات برای استفاده معلولان خبرداد و اضافه کرد: هم اکنون این طرح در بیش از یک سوم ادارات و سازمان های مختلف این شهرستان اجرایی شده و به زودی شاهد اجرای کامل آن خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود 15 هزار نفر از خدمات اجتماعی و حمایتی بهزیستی در مراغه برخوردار هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.