مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: خانه گفتمان شهری در راستای جلب مشارکت مردمی در بازآفرینی بافت های تاریخی و فرسوده و ایجاد فضایی برای تعامل سازنده صاحب نظران و مردم  راه اندازی می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک قدم در جلسه بررسی و همفکری روند اجرای طرح های باز آفرینی شهری ارومیه، پیشنهاد راه اندازی خانه گفتمان شهری در ارومیه با هدف ایجاد فضایی برای حمایت از ایده های نو را ارائه داد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردمی در احیای بافت های تاریخی شهرها یک اصل مهم است، تصریح کرد: برای افزایش کارآمدی طرح های عمران و بهسازی شهری باید از فکر و ایده صاحب نظران و پژوهشگران عرصه مطالعات و برنامه ریزی شهری بهره برد.

وی با اشاره به اینکه شهر ارومیه در آستانه کلانشهر شدن قرار گرفته است، ادامه داد: امکانسنجی راه اندازی خانه گفتمان شهری در مدرسه هدایت شهر ارومیه دارای بافت ارزشمند تاریخی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآور شد: شهرهای ارومیه، تکاب، خوی و ماکو دارای هسته های تاریخی است و برنامه ریزی های موضوع نگاه مجدد به احیای بافت تاریخی بنا بر سفارش مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در چارچوب ایرانشهری باید شفاف و روشن باشد.

مبارک قدم همچنین بر مشارکت حوزه های جامعه شناسی شهری، اقتصاد شهری و معماری و شهرسازی در ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه مطالعات گسترده ای در خصوص ساماندهی مناطق کم برخوردار شهری آذربایجان غربی انجام شده ولی استان هنوز با افزایش پدیده مهاجرت در شهرها مواجعه است.

جلسه بررسی و همفکری  روند اجرای طرح های باز آفرینی شهری ارومیه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان و آقایان اردشیر گراوند و محمدرضا قانعی به عنوان صاحب نظران در حوزه صنعت ساختمان به ویژه معماری و شهرسازی برگزار شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.