مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ٦٥ درصد راههای آذربایجان غربی در ردیف راههای فرعی هستند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ابراهیم مبارک قدم در نشست خبری با خبرنگاران افزود: وضعیت جاده ای و ریلی استان مان با توجه به دارا بودن سه مرز مشترک مطلوب نیست لذا باید با همکاری استانداری و مسئولان استانی  و سطح ملی برای جذب سرمایه گذرای در حوزه حمل و نقل تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ارومیه باید بتواند در جایگاه ملی و فرا ملی نقش آفرینی کند ادامه داد:این استان در زمینه صنعت و گردشگری جایگاه ، ویژگی ها و پتانسیل های بالایی دارد و باید بتواند آنرا به نمایش بگذارد.

مدیرکل و راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه مناطق حاشیه ای و سکونتگاه‌های غیررسمی باید ساماندهی شود افزود: بحث حاشیه نشینی، شهری مثل مشهد بیش از ۵۰۰هزار نفر حاشیه نشین دارد ، باید سعی کنیم سکونت گاه ها را به لحاظ ساخت و ساز ساماندهی کنیم و سطح زندگی آنجا را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه امسال آذربایجان غربی میزبان بیستمین دوره اجلاس هیات عمومی سازمان های نظام مهندسی است افزود: بحث ساخت و سازهای شهری از جمله موضوعات بحث این اجلاس خواهد بود و برای باشکوهتر کردن اجلاس باید بتوانیم توانمندی های استان را به نمایش بگذاریم.

همچنین جعفر هاشم زاده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی با بیان اینکه نظام مهندسی بعنوان بزرگترین تشکل غیردولتی کشور محسوب می شود گفت: امسال وارد دهه سوم سازمان های نظام مهندسی شده ایم و می طلبد نقشه راه را ترسیم کنی و تغییر عملکرد نظام مهندسی در دستور کار است.

هاشم زاده تصریح کرد: تازمانی که شهرداری ها در فکر درآمد پایدار نباشد و چشم امیدشان به تراکم فروشی وصدور پروانه ساخت باشد، مسائل حاشیه ای همیشه وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه روژه های مشارکتی مورد قبول سازمان نیست افزود: هاشم زاده رئیس سازمان نظام مهندسی استان: پروژه های مشارکتی در قانون ساخت و ساز نداریم یا پروژه ها یا عمرانی یا غیرعمرانی هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.