عبدالحسین علی اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته 307 نفر در جاده های برون شهری و روستایی آذربایجان غربی جان خود را بر اثر تصادف از دست داده بودند و امسال این تعداد 27 نفر کمتر شده است.
وی اضافه کرد: از 280 نفر جان باخته سوانح رانندگی در آذربایجان غربی، 267 نفر مربوط به جاده های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه و 13 نفر مربوط به جاده های روستایی است.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 267 نفر در جاده های غیر روستایی آذربایجان غربی جان خود را بر اثر تصادف از دست داده اند که 6 درصد معادل 14 نفر کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت 13 نفر نیز در جاده های روستایی آذربایجان غربی جان باخته اند که 46 درصد و 11 نفر کمتر از مدت مشابه سال گذشته به شمار می رود.
علی اکبری گفت: میزان کاهش تلفات در جاده های روستایی آذربایجان غربی به طول 8500 کیلومتر بسیار رضایت بخش است و امیدواریم این روند در ماه های آینده و سال های آتی نیز تکرار شود.
وی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی، آغاز بهره برداری از دوربین های ثبت تخلفات ترددهای جاده ای و افزایش نظارت ها و تعامل دستگاه های مسئول در این خصوص از عوامل این کاهش محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 500 نفر در جاده های آذربایجان غربی جان خود را از دست می دهند و حدود 10 برابر این تعداد مصدوم می شوند.
آذربایجان غربی نزدیک به 12 هزار کیلومتر جاده دارد که شامل هشت هزار و 500 کیلومتر جاده روستایی و 3500 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.
8137/3072
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.