حسن حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری در ارومیه افزود: این واحدها در حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، ارتباطات و الکترونیک، کشاورزی، گردشگری محیط زیست، منابع طبیعی و محیط زیست به فعالیت مشغول هستند.
وی اضافه کرد: علاوه بر پارک علم و فناوری استان، سه مرکز رشد نیز در آذربایجان غربی فعال است که مراکز رشد ارومیه، میاندوآب و ماکو را در بر می گیرد.
وی اظهار کرد: در نظر داریم تا پایان امسال مرکز رشد فناور شهرستان مهاباد را نیز راه اندازی کنیم.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تکمیل زنجیره علم و فناوری در کشور ادامه داد: این پارک یکی از بخش های مهم این زنجیره به شمار می رود و مهمترین کاری که در این بخش انجام می شود، ایجاد انگیزش در نخبگان برای فعالیت های سودمند علمی است.
حیدری یکی از فعالیت های مهم پارک علم و فناوری آذربایجان غربی را اجرای طرح موسوم به روشا 'رویداد شتاب آذربایجان غربی' عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 179 رویداد با این عنوان در استان برگزار شده که حدود سه برابر سال گذشته و 11 برابر سال 94 است.
وی افزود: رویداد شتاب در آذربایجان غربی در حوزه های مختلف برگزار می شود و در آن، ایده های نوآوران در راستای شتاب بخشی به توسعه استان در حوزه های گوناگون ارائه می شود.
وی با اشاره به اعتبار 54 میلیارد ریالی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در سال جاری اضافه کرد: امسال نزدیک به 300 میلیون تومان برای برنامه های حوزه فناوری اطلاعات در این پارک جذب شده است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اظهار کرد: اعتبارات مصوب امسال نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است که نشان دهنده توجه بیش از پیش دولت به موضوع علم و فناوری در استان است.
به گزارش ایرنا، پارک های علم و فناوری با هدف تبدیل ایده به محصول در کشور راه اندازی شده است.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.