حسن محمودی اصل زاده روز چهارشنبه در مراسم ارسال محموله کمک های مردمی به مناطق زلزله زده کرمانشاه با اشاره به اینکه نیروهای امدادی این استان نیز همراه با اولین محموله کمک های امدادی به این مناطق ارسال شد، افزود: بزرگترین محموله آذربایجان غربی شامل چادر امدادی، والور، بخاری برقی، پتو، کنسرو همراه با ست ظروف در قالب 90 تریلر به ارزش 120 میلیارد ریال به کرمانشاه فرستاده شد.
وی اضافه کرد: نخستین محموله از این استان شامل هفت هزار تخته پتو و 200 دستگاه چادر یک روز پس از وقوع زلزله به این مناطق ارسال شده بود.
وی افزود: شهروندان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 99999 نزد بانک های ملت، ملی، صادرات، رفاه، مسکن، تجارت، سپه، پارسیان، شهر و آینده به نام جمعیت هلال احمر واریز کنند و یا از طریق شماره گیری #724* با تلفن همراه خود پرداخت کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ادامه داد: مردم همچنین می توانند کمک های غیرنقدی خود را به شعبه های جمعیت هلال احمر شهرستان های استان تحویل دهند.
وی افزود: تیم های امدادی شامل تیم اسکان اضطراری، تیم آواربرداری، تیم سگ های زنده یاب، تیم واکنش سریع، تیم پزشک و پرستار با تجهیزات کامل برای کمک رسانی پیش از این به این مناطق فرستاده شده اند.
محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تشکر از اتحاد و همدلی مردم در کمک به خسارت دیدگان زمین لرزه کرمانشاه، گفت: این همدلی نشانگر حس نوع دوستی در بین مردم است و باید این کمک های مردمی را به دست خسارت دیدگان برسانیم که این خود موجب ایجاد حس اعتماد و افزایش مشارکت در جامعه می شود.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9و33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده و تا کنون بیش از 100 پس لرزه داشته است.
شمارکشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 9 صبح چهارشنبه در استان کرمانشاه 432 کشته و 9 هزار 388 مصدوم است و رئیس جمهوری و دولتمردان برای بررسی وضعیت، برنامه ریزی وکمک رسانی روز گذشته در منطقه زلزله زده حاضر شدند و بسیاری از مسئولان کشوری همچنان در منطقه حضور دارند.
یک بالگرد، یک دستگاه مینی بوس، 2 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه تویوتا هایلوکس امدادی و 12 دستگاه خودروهای اسکانیا، ایسوزو، تویوتا و خودروی امداد و نجات در همان ساعات اولیه زلزله از آذربایجان غربی به منطقه خسارت دیده اعزام شده است.
8135/ 2093
** خبر: شهین بیدادرس ** تنظیم کننده: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.