به گزارش ایرنا، جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی روز دوشنبه در حاشیه اجرای این طرح به خبرنگاران گفت: این طرح با هدف افزایش آگاهی افراد جامعه و همچنین بالا بردن توان مقابله عمومی با حوادث و بلایا اجرا می شود.
سیدهادی موسوی اظهار کرد: در این طرح خانواده ها آموزش های لازم را برای مقابله با مخاطرات و بلایای طبیعی از قبیل آتش سوزی ، زلزله ، سیل ، طوفان و چگونگی نجات از این بلایا فرا می گیرند.
وی گفت: در این طرح 200 خانوار روستای سیل زده چنار آموزش های لازم در مقابله با حوادث غیر مترقبه از جمله سیل را فرا گرفتند.
وی افزود: یکی از ویژگی های بارز این طرح این است که جمعیت هلال احمر مراکز و دفاتر هلال احمر نیست و در این طرح 60 نفر از امدادگران هلال احمر آموزش های لازم را به مردم انتقال دادند.
موسوی با بیان اینکه هلال احمر طرح ملی خادم را اجرایی کرده و برای آموزش خانواده‌ها در تلاش است، عنوان کرد: این طرح ابتدا در بین خانواده ‌های روستایی و سپس شهری اجرا می شود.
جانشین مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی بیان کرد: هلال احمر جایگاه خاصی در آموزش همگانی دارد، بر این اساس این طرح را تا سال یکهزارو400 اجرا می ‌کند تا آمادگی مردم را در مقابله با حوادث افزایش دهد.
سیل 25 فروردین ماه گذشته در عجب شیر 21 قربانی گرفت که 20 تن از قربانیان از روستای چنار این شهرستان بودند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.